Kétmilliárdot költ önmaga népszerűsítésére a kormány

A kormány önmaga népszerűsítésére, „Lakossági tájékoztatás" címszó alatt májusban kétmilliárd forintot különített el, ebből szeptemberig 634 milliót el is költött. A kétmilliárdon kívül 166 milliós megbízási díjat fizet majd a kabinet közvéleménykutatásra is a választásokig.

MNO
2005. 11. 25. 9:08
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A nagy pártok idei hirdetésdömpingje mellett a kormány is tekintélyes összeget áldozott önmaga és intézkedései népszerűsítésére. A „lakossági tájékoztatás” címén futó, az ellenzék részéről csak közpénzből finanszírozott önreklámként aposztrofált akciókban szeptemberig 634 millió forintot költött el a kabinet – írja a Magyar Hírlap.

Az év elején főleg a száz lépést megelőző intézkedések , a Fészekrakó, a Start, és az Útravaló programot népszerűsítő szlogenek köszöntek vissza, május óta viszont főleg a száz lépés intézkedések „dolgozik a kormány”-üzenetet sugalló plakátjaival találkozhatunk.

A tavaszi kormányzati kommunikációs tenderen győztes Young and Rubicam – MediaEdge párossal júniusban egy évre kötött szerződést a Miniszterelnöki Hivatal (MEH), a kancellária akkori közlése szerint a választásokig körülbelül kétmilliárd forintot szánt kommunikációs célokra a kabinet. Az összegből 275 millió kreatív tevékenységre, kilencszáz millió pedig reklámok elhelyezésére megy, illetve ment el, nyomdai munkákra 550 millió, közvélemény-kutatásra pedig további háromszáz millió forint áll rendelkezésre. Hogy június óta melyik keretből mennyit használt már el a kabinet, azt a kancellárián nem tudták megmondani, annyi biztos, hogy 150 millió forint már elment a nyári száz lépést népszerűsítő road-showra, 50 az azóta lezajlott hirdetésekre, 125 millió pedig éppen most csordogál el a kormány adócsökkentési programját ismertető kampányra.

Az is biztos viszont, hogy a közvélemény-kutatási feladatokra kiírt tender győztesének a fenti kétmilliárdos kereten felül fizeti majd 166 milliós megbízási díját a kabinet. A júniusig szóló feladat elnyerésére Batiz András tegnapi tájékoztatása szerint a MEH-hel jelenleg is szerződésben lévő Median és a Szonda Ipsos a legesélyesebb.
(magyarhirlap.hu)

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.