Az első szűrő után öt cég maradt versenyben, majd egy visszalépett. A két legesélyesebb azonban egymásnak esett, komolyan veszélyeztetve ezzel a privatizáció sikerét. Két felfogás harcol egymással.
Az egyik szerint a pozsonyi repülőteret önállóan kell fejleszteni, először a fapados járatokat sűrítenék, majd a légikikötő átépítése és bővítése következne. Az elképzelés mögött álló Independent Szlovák Airport Partners konzorciumban jelentős az osztrák tőke, csakúgy, mint a szintén esélyes Two One csoportban. E konzorcium tagja a bécsi repülőtér is, célja: a két légikikötő fúziója, Pozsony és Bécs együttes fejlesztése. Ha ebbe beleegyezik a szlovák kormány, azonnal Brüsszelhez fordulunk – fenyegetőzik az Independent Szlovák Airport Partners.
A regionális monopólium lehetséges kialakulása egyébként a szlovák versenyhivatalnak sem tetszik. A közlekedési tárca államtitkára a napokban felvetette, új pályázatot kellene kiírni a repülőterek privatizációjára. Véleményével azonban egyedül maradt, így az év végére kiderül, kinek adja el Mikulas Dzurinda kormánya a pozsonyi és a kassai reptér többségi részvénycsomagját.
Mindeközben kiderült: a skót invernessi repteret visszavásárolja az állam – határoztak a miniszterek az év közepén a BBC szerint. Ezt a légikikötőt magánbefektetők építtették saját pénzből és egy állami vállalat működteti, amely minden egyes utas után 3,5 fontot fizet a beruházó cégnek.
Magyar Rádió
Tűzszüneti megállapodást kötött Thaiföld és Kambodzsa














Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!