Sokmilliós csapvíz: Gyurcsány Ferenc

Már a csapból is Gyurcsány Ferenc folyik – háborodott fel nemrég az egyik internetes hírportál. Kicsit drága ez a „csapvíz”: a Miniszterelnöki Hivatal (MeH) honlapján fellelhető ez évi szerződéslista szerint kormányzati kommunikációra kétmilliárd forintot költenek, ezenkívül ez évben több tízmillió kizárólag a miniszterelnök reklámozására megy el. • Kétmilliárdot költ önmaga népszerűsítésére a kormány

Néző László
2005. 11. 25. 22:03
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Kétmilliárd forintos keretösszeggel köt és kötött szerződést a Miniszterelnöki Hivatal a 2006 júniusáig terjedő időszakra kommunikációs feladatokra. Ez az összeg minden bizonnyal a kormány választásikampány-büdzséje is egyben.

720 millió forintot fordítanak médiatervezésre és vásárlásra, amelyet a Médiaedge:cia Hungary költhet el, a kormányzati kampány reklám és kreatív feladatait a Young and Rubican Kft.-re bízták, 220 millió forintért. A kampányhoz kapcsolódó nyomdai munkálatok kivitelezésére természetesen a Magyar Hivatalos Közlönykiadóval szerződtek, „mindössze” 550 millió értékben. Mintegy háromszázmillió forint áll rendelkezésre közvélemény-kutatásra. A közvélemény-kutatási feladatokra kiírt tender győztesének a fenti kétmilliárdos kereten felül fizeti majd 166 milliós megbízási díját a kabinet a Magyar Hírlap információja szerint. A júniusig szóló feladat elnyerésére Batiz András tegnapi tájékoztatása szerint a MeH-hel jelenleg is szerződésben lévő Median és a Szonda Ipsos a legesélyesebb.

Gyurcsány Ferenc miniszterelnök személyes kommunikációjára külön szerződéseket kötött a MeH. Azt már korábban megírtuk, hogy a kormányfő fotózását havi 755 ezerért végzi egy betéti társaság. László Boglár, az egyik korábbi kormányszóvivő október végéig havonta 850 ezer forintos megbízási díjért állta az újságírók kérdéseit, novembertől azonban köztisztviselői státuszban dolgozik tovább – nyilván nem kevesebb havi fizetésért. (Megjegyzés: a szerődéses összegek többnyire áfa nélkül értendők.)

A miniszterelnök nyilvános szerepléseinek programszervezési tanácsadója, az Endrényi Bt. havonta 670 ezer forintot kap a MeH-től, a Flatrell Kft. pedig 480 ezer/hó fizetséget szerzett a kormányfő sajtó- és médiaszerpléseivel kapcsolatos tanácsadásért. (Szeptembertől csökkentették 255 ezerre.)
Szintén kommunikációs tanácsokat ad Holló János havi 480 ezerért, ugyanennyiért készít és véleményez médiakommunikációs terveket az Angster Bt.

Egy „radikális forradalmár”, Kolozs András, aki – „amíg a jogszabályok engedték” (az ő szavai) – a miniszterelnök személyi titkára volt, most havonta 450 ezret kap Gyurcsány Ferenc programjainak „politikai jellegű” megtervezéséért és értékeléséért. A fiatalemberről egyébként érdemes megjegyezni, hogy„ politikai pályafutását az ezredfordulón a Fiatal Baloldal nevű tömörülésben kezdte. Mint mondja, huszonévesként számára evidenciának tűnik, hogy radikálisan forradalminak lenni csak a baloldalon lehet” (idézet a XVI.kerületi újságból).

A Társadalom-Csináló Bt. a lakosság tájékoztatására irányuló kommunikációs tevékenységért vághat zsebre havi 435 ezer forintot.

Szerződött még a MeH a Zeus Kft-vel is, aki 2005 májusáig 6 millióért készített kommunikációs programokat, háttértanulmányokat. A Napra Nap Bt. az európai ügyekért felelős miniszter kommunikációs tevékenységét készíti elő, havonta 650 ezer forintért. Úgy látszik, Baráth Etele tárca nélküli miniszter nagyon ragaszkodik ehhez a céghez, ugyanis a Nemzeti Fejlesztési Terv hivatalának sajtóügyeit is ez a cég intézte Baráth vezetése idején, 2004-ben összesen 5 millió 250 ezerért.

Mindezt összevetve megállapíthatjuk, a miniszterelnöki „csapból folyás” nem olcsó mulatság az adófizetők számára. Kérdés, hogy ilyen „vizet” akartak-e…

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.