Teljes a káosz: a PM halasztana, az ÁPV Rt. idén eladná a repteret

Az utóbbi napokban megjelent sajtóhírekkel szemben az ÁPV Rt. még az idén le kívánja zárni a Budapest Airport privatizációját. Bár a jelek szerint a Pénzügyminisztérium már a reptér jövő évi eladásával számol, a tárca közlése szerint a privtizációból befolyó bevételt nem számolták bele az idei pénzforgalmi hiány adataiba.

MNO-összeállítás
2005. 11. 25. 8:12
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Pénzügyminisztérium a BA Rt. privtizációjából befolyó bevételt nem számolta bele az idei pénzforgalmi hiány adataiba – közölte Kőszegi Márk, a tárca sajtóosztályának helyettes vezetője arra a felvetésre, hogy a reptér eladása átcsúszhat a jövő évre.

A Magyar Hírlap értesülései szerint a Pénzügyminisztériumban már a 2006-os eladás lehetőségét tartják valószínűbbnek. A lap információit alátámaszthatja az, hogy a parlament költségvetési bizottsága olyan módosítójavaslatot nyújtott be a 2006-os büdzsé tervezetéhez, amely szerint a Nemzeti Autópálya Rt.-től átvállalt 178 milliárd forintos adósságot mégsem az idei, hanem a jövő évre kell elszámolni, így az idei egyenleg ennyivel javul. Az átvállalt adósság fedezetéül szolgálna a BA Rt.-ből származó bevétel.

Ha nem fejeződik be még idén a tranzakció, bajosan teljesül az 1023 milliárd forintra tervezett büdzséhiány, vagyis az idei lesz a negyedik év, amikor borul a költségvetés. A Világgazdaság szerint a jelek arra engednek következtetni, hogy a kormány igyekszik bebiztosítani magát arra az esetre, ha év végéig nem sikerülne lezárni a reptér-privatizációt. Az éves deficitcélt ugyanis csak egy decemberi, körülbelül 330 milliárdos többlettel érhetnék el, amelyhez nagyon jól jönne a magánosításból remélt több száz milliárdos bevétel jelentős része. Ha a tranzakció nem zárul le 2005-ben, akkor az NA adósságátvállalásának a következő évre halasztása és a fokozott adóhatósági aktivitás nagyban segítené a hiánycél teljesítését, ha pedig a privatizáció mégiscsak ez évben hoz pénzt a konyhára, akkor legkésőbb a jövő évi költségvetés zárószavazásakor, előreláthatóan december 19-én is leszavazhatja az Országgyűlés a szóban forgó módosító javaslatot.

Oravecz Péter, az ÁPV Rt. kommunikációs igazgatója ugyanakkor azt közölte a Magyar Nemzettel, hogy a BA. Rt. privatizációjának idei elmaradásával foglalkozó sajtóhírekkel szemben az ÁPV Rt. szándéka, hogy még az idén lezárja az ügyletet és nyertest hirdethessen. Az ÁPV Rt. nem kívánt állást foglalni azzal kapcsolatban, hogy a BA Rt. üzemi tanácsa a közelmúltban a Legfőbb Ügyészséghez fordult vizsgálatot és intézkedést kérve a BA Rt. privatizációja kapcsán, az állami vagyon védelmében. A repülőtéri szakszervezetek álláspontja szerint az ÁPV Rt. a hatályos jogszabályok szerint nem értékesítheti a BA Rt. részvényeit.

(Forrás: Magyar Nemzet, Világgazdaság, Magyar Hírlap)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.