150 millió forintos bírságot szabott ki a GVH a T-Com-ra

A Gazdasági Versenyhivatal Versenytanácsa (GVH) megállapította, hogy a Magyar Telekom Rt. a versenyfelügyeleti eljárásban vizsgált reklámjaival a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított, ezért 150 millió forint bírságot szabott ki vele szemben - áll a versenyhivatal sajtóközleményében.

MNO
2005. 12. 20. 17:28
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Magyar Telekom Rt. 2005. június 9-én vezette be „Favorit” és „Favorit Plusz” elnevezésű díjcsomagjait. A „Favorit” díjcsomagnál a helyi és helyközi I. hívásirányok esetében, a „Favorit Plusz” díjcsomagnál a helyi, a helyközi I., a helyközi II. és a belföldi távolsági hívásirányok esetében délután 16 órától másnap délelőtt 10 óráig, illetőleg hétvégén egész nap nincs kapcsolási (hívás-felépítési) és percdíj a T-Com hálózatában. A díjcsomagok bevezetését igen intenzív reklámtevékenység kísérte.
A Gazdasági Versenyhivatal vizsgálata feltárta, hogy a Magyar Telekom Rt. által közzétett egyes reklámok több vonatkozásban beleütköznek a versenytörvény rendelkezéseibe – olvasható a versenyhivatal közleményében.

A reklámkampány egyik legmarkánsabb fogyasztóknak szóló üzenete az volt, hogy a „Favorit” díjcsomagok ingyenes telefonálási lehetőséget biztosítanak, miközben megállapítást nyert, hogy az „ingyenes” telefonálás lehetőségéhez a fogyasztó nem ellenszolgáltatás nélkül jut. A reklámok másik üzenete az volt, hogy a „Favorit” díjcsomagok napi 18 óra ingyen beszélgetést tartalmaznak, a fogyasztók számára ugyanakkor a reklámüzenethez képest korlátot jelent az, hogy ez az „ingyenesség” a beszélgetések 60. percéig, összesen havi 100 óra erejéig érvényes, azaz nem garantált, hogy a fogyasztó minden nap igénybe tudja venni a 18 óra „ingyenes lehetőséget.”

A GVH közleményében úgy fogalmaz: a reklámok egy része arról sem adott tájékoztatást, hogy a reklámban hangsúlyozott kedvező szolgáltatás kizárólag a T-Com hálózatában kezdeményezett hívások esetén áll fenn, más hívásirányok vonatkozásában nem. A reklámok azon állítása sem volt helytálló, amely szerint a „Favorit” díjcsomagok esetén „rövidebb a csúcsidő”, mivel ez a kijelentés kizárólag a kedvezményezett hívásirányokba igaz. A Versenytanács megállapította továbbá, hogy a Magyar Telekom Rt. nem a versenyjogi követelményeknek megfelelően hasonlította össze a „Favorit” díjcsomagokat más telefonszolgáltatók szolgáltatásaival. A Versenytanács a fentiek alapján megállapította, a Magyar Telekom Rt. 2005. június 8-tól decemberig a „Favorit” és a „Favorit Plusz” díjcsomagok kapcsán folytatott reklámkampányában a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított, s ezért 150 millió forint versenyfelügyeleti bírság megfizetésére kötelezte a vállalkozást – áll a dokumentumban.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.