Január elsejétől elindul a MÁV új árufuvarozási vállalata, amelynek az engedélyét a közlekedési főfelügyelet csütörtökön délután adja ki – közölte mai tájékoztatóján a gazdasági és közlekedési miniszter. Kóka János bejelentette, hogy Kozák Tamás, a cég stratégiai vezérigazgató-helyettese lesz az árufuvarozási üzletágból kiváló MÁV Cargo Zrt. (zárt részvénytársaság)vezérigazgatója. A miniszter elmondta, hogy az önálló társaság létrejötte a vasúti árufuvarozás hatékonyságát, a logisztikai árbevételt növeli, illetve lehetőséget ad stratégiai együttműködések kialakítására.
Kóka János szólt arról is, hogy százmilliárdos fejlesztési hitelhez jutott a MÁV, jövőre azonban nem növekedhet a vesztesége, és csökkentenie kell a létszámot. A gazdasági miniszter hangsúlyozta: 30 százalékos csökkentésre van szükség a MÁV „vízfejnél„. Mint mondta, nem a kétkezi vasutasokkal kell kezdeni vagy folytatni a spórolást, hiszen ők vannak a legközelebb az utasokhoz.
Kóka János úgy vélte, akár 2-2,5 év múlva megvalósulhat a ferihegyi gyorsvasút terve, ennek megépítésére a jövő év elején írják ki a pályázatot. Ez közös állami és magánberuházás lenne. A közlekedési tárca és a BAA között tárgyalások zajlanak arról, hogy a britek miként tudnának együttműködni a MÁV-val egy ferihegyi kötött pályás közlekedési eszköz kialakításáról. Mint Kóka János a Napi Online-nak nyilatkozva megjegyezte, ez nem feltétlenül gyorsvasút lenne.
Vasúti reformról, hatékonyságról, sikerekről beszél Kóka János, miközben elfeledkezik a MÁV idei 82 milliárdos veszteségéről, a vasutasok tömeges elbocsátásáról, az Európában példátlanul botrányos motorvonattenderről – reagált a miniszter tájékoztatójára Arnóth Sándor (Fidesz). Az ellenzéki politikus szerint a kormányzat dilettantizmusát jól jelzi, hogy a MÁV egyetlen nyereséges bevételi forrását, az árufuvarozást készül kiszervezni a cégből.
Az érzéketlen luxusbaloldal olyan vasúti törvényt akar keresztülvinni a parlamenten, amely a közlekedési ágazat társadalmi szerepét, hatásait teljesen figyelmen kívül hagyva csak piaci, céges érdekeket képvisel – hívta fel a figyelmet Arnóth. Hozzátette: a Vasúti Hivatal felállítása megkettőzése a már eddig is működő állami funkcióknak, és nem a takarékosság irányába mutat. Ezt a jogszabály-tervezetet a Fidesz nem támogatja – jegyezte meg. Arnóth Sándor úgy vélte, változásra van szükség, olyan politikára, amely nemcsak beszél a változás, a reformok fontosságáról, hanem rendelkezik az ehhez szükséges tudással, tapasztalattal. A magyar vasutat ismét helyzetbe kell hozni, meg kell szüntetni a MÁV dolgozóinak kiszolgáltatottságát, olyan vasúti szabályozást kell alkotni, mely valóban figyelembe veszi az uniós versenyt, az utasok érdekeit, a munkavállalók jogait és a vasút társadalmi hatásait – húzta alá az ellenzéki politikus.
(Forrás: MTV Teletext, Magyar Rádió, Napi Online, tőzsdefórum.hu)
Így sikerült megfékezni az erdőtüzeket + videó
