A magyar nagyvállalatok közel fele szokott karácsonykor nagyobb tételben reklámajándékot vásárolni – írja egy felmérés alapján a Menedzserfórum. A megrendelő cégek közül tavaly karácsonykor 100 ezer forint alatt mindössze 19 százalék költött, 100-500 ezer között 47 százalék. Félmillió forint fölött ajándékozott a cégek egyharmada: 500 ezer és 1 millió között 18 százalék, 1-3 millió között 13 százalék. Másfél tucat cég 3-10 millió forintot, néhány vállalat pedig még ennél is többet költött erre a célra.
A Promo Direkt Kft. felméréséből kiderül: leginkább a hagyományos céges ajándékok dominálnak (író- és irodaszerek, italok, divatcikkek, sporteszközök, CD-k), ám egyre több vállalat az egyéni, újszerű meglepetéseket keresi. A tárgyak között található pár száz forintos csecsebecse, de több tízezer forintos luxuscikk is, nem beszélve a legfelsőbb vezetőknek szánt exkluzív ajándékokról, amelyek árát néha diszkrét homály fedi – írja a Menedzserfórum.
A Színes Bulvár Lap tegnapi cikke szerint egyre több cég kezdi átvenni azt a nyugaton bevált gyakorlatot, hogy az ajándékozásra szánt összeget jótékonysági célra fordítja, és erről értesíti karácsonyi üdvözletben partnereit. Az egyik cég például – írja a lap – a WWF Magyarországon keresztül egy óriáspandát fogad örökbe, és az erről szóló oklevelet küldi meg ajándékba.

Eltűnt pásztói nőt keres a rendőrség