Karácsonyi reprezentáció tízmillióért

Egyes cégek akár tízmillió forintot is költenek üzleti partnereik karácsonyi megajándékozására. Leginkább a hagyományos ajándékok dominálnak (irodaszerek, italok, divatcikkek), de előfordul több tízezer forintos luxuscikk is. Egyes cégek viszont az ajándékokra szánt összeget jótékony célra fordítják, és erről értesítik partnereiket.

MNO
2005. 12. 15. 9:17
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A magyar nagyvállalatok közel fele szokott karácsonykor nagyobb tételben reklámajándékot vásárolni – írja egy felmérés alapján a Menedzserfórum. A megrendelő cégek közül tavaly karácsonykor 100 ezer forint alatt mindössze 19 százalék költött, 100-500 ezer között 47 százalék. Félmillió forint fölött ajándékozott a cégek egyharmada: 500 ezer és 1 millió között 18 százalék, 1-3 millió között 13 százalék. Másfél tucat cég 3-10 millió forintot, néhány vállalat pedig még ennél is többet költött erre a célra.

A Promo Direkt Kft. felméréséből kiderül: leginkább a hagyományos céges ajándékok dominálnak (író- és irodaszerek, italok, divatcikkek, sporteszközök, CD-k), ám egyre több vállalat az egyéni, újszerű meglepetéseket keresi. A tárgyak között található pár száz forintos csecsebecse, de több tízezer forintos luxuscikk is, nem beszélve a legfelsőbb vezetőknek szánt exkluzív ajándékokról, amelyek árát néha diszkrét homály fedi – írja a Menedzserfórum.

A Színes Bulvár Lap tegnapi cikke szerint egyre több cég kezdi átvenni azt a nyugaton bevált gyakorlatot, hogy az ajándékozásra szánt összeget jótékonysági célra fordítja, és erről értesíti karácsonyi üdvözletben partnereit. Az egyik cég például – írja a lap – a WWF Magyarországon keresztül egy óriáspandát fogad örökbe, és az erről szóló oklevelet küldi meg ajándékba.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.