A luxusbaloldal 2006-ban is folytatja öntömjénező, félrevezető és
méregdrága reklámkampányát – az adófizetők pénzéből – áll a Fidesz közleményében. A párt szerint a kormány eddig 5 milliárd forintnál is többet költött el önmaga propagálására, sokkal többet, mint bármelyik eddigi kabinet. Mint írják: ezúttal azt a babakötvény-programot reklámozzák rengeteg pénzért, amely gesztusnak, kampányfogásnak esetleg jó, de semmilyen valódi segítséget nem jelent a gyermeket nevelő családoknak, lévén, hogy elenyésző összeget bocsát a jogosultak rendelkezésére.
A Fidesz hangsúlyozza: csekély hatékonysága ellenére a babakötvényprogramot ők is támogatják, de az igazi előrelépés érdekében Esztergom fideszes vezetése indítványozta a kormánynál a városban nagyságrendileg nagyobb összeggel működő babakötvény országos elterjesztését.
Batiz András közlése szerint januárban a kormány
átfogó tájékoztató akciót indít a babakötvényről, 114 millió forint
plusz áfa költségen. Ennek keretében az érintettek – hirdetések
mellett – a www.babakotveny.hu internetes oldalon, illetve a 189-es információs telefonszámon is tájékozódhatnak a programról.
Mint korábban megírtuk: december végén Baráth Etele politikai hirdetése jelent meg több napilapban, Magyarország célba ér címmel. Az európai ügyekért felelős tárca nélküli miniszter többek között a Nemzeti fejlesztési terv eredményeit méltatja, tudatva: eddig 12 ezren nyertek a pályázatokon. Mint írja, bebizonyítottuk: képesek vagyunk élni a tagság nyújtotta lehetőségekkel. Majd jövőbeni, a 2007–2013 közötti időszakra vonatkozó fejlesztési forrásokra hivatkozva kiemeli: dobogós helyezést értünk el az uniós támogatások terén. A hirdetések költségeiről nem kaptunk tájékoztatást.
Baráth Etelét Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter előzte meg politikai hirdetéseivel több magyar napilapban. Az akkori kampány összesen 48 millió forintba került. Kóka az ország vonzóképességét többek között azzal kívánta bizonyítani, hogy a dél-koreai gumigyár, a Hankook Magyarország mellett döntött. A gazdasági miniszter a hirdetésben a Financial Times egyik cikkéből is idézett, amely szerint a magyarok ma jobban élnek, mint valaha. Később kiderült: a Gazdasági Minisztérium 20 millió forintot fizetett a brit gazdasági napilapnak hirdetésekre, amelyek a Magyarországról szóló mellékletében jelentek meg.
A Magyar Nemzet információi szerint a minisztériumok közül a gazdasági költött ebben az évben a legtöbbet reklámra, októberig több mint félmilliárdot (525,613 milliót).
Ismét üzemelnek a kormányablakok
