Újabb kormányzati kampány közpénzen

A „Sikeres Magyarországért Vállalkozásfejlesztő” Hitelprogramok eddigi eredményeit és jövőbeli célkitűzésiet népszerűsítő leveleket juttatott el hazai kis- és középvállalkozásokhoz a Magyar Fejlesztési Bank (MFB). A levél egyik aláírója Kóka János, aki a jelek szerint nem elégszik meg azzal, hogy napi - és hetilapokban hirdesse a gazdasági tárca „sikereit” az adófizetők pénzén. Az MFB szóvivője határozottan visszautasítja, hogy leveleik „kampányszagúak” lennének.

Ottlik Judit
2006. 03. 31. 8:22
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Magyar kis- és középvállalkozások vehették kézhez a Magyar Fejlesztési Bank(MFB) igazgatója és a gazdasági miniszter nevével jegyzett azon levelet, melyben a címzetteket többek között arról világosítják fel, hogy „közel négy év alatt 70 ezer vállalkozás mintegy 574 milliárd forintot kapott fejlesztéseihez. A kedvezményes hiteleknek, a vissza nem térítendő támogatásoknak, az uniós pályázati pénzeknek és más állami forrásoknak köszönhetően ezek a cégek versenyképesebbé váltak”. A levél szerint „2007 januárjától az ország 3000 pontján elérhetőek lesznek azok az egyablakos szolgáltatások, amelyek a fejlesztési forrásokhoz való hozzájutást egyszerűbbé, átláthatóbbá teszik a vállalkozók számára.”

„A cikkben megbúvó állítást, amely szerint leveleink „kampányszagúak”, vissza kell utasítanom. Azokra az új üzleti, finanszírozási lehetőségekre hívják fel a kis- és közepes vállalkozások figyelmét, amelyek elérése a Magyar Fejlesztési Bank égisze alatt a jövő év elejére megvalósuló „egyablakos” szolgáltatások bevezetésével az eddiginél is egyszerűbbé válik. A Bank mintegy 300 ezer kkv-nak küldte el a levelét és azért most, mert több éves tapasztalataink szerint a kora tavaszi időpont a legalkalmasabb a tartós ügyfélszerzésre ebből a körből” – közölte megkeresésünkre az MFB kommunikációs igazgatója és szóvivője.

Őry Kovács Katalin úgy tájékoztatott, „a DM akció költségeit természetesen az MFB fizette a saját marketing-kommunikációs keretéből, amit a Bank vezetése az üzletstratégia támogatására még tavaly fogadott el. A nagyszámú küldemény miatt igen komoly kedvezményeket sikerült elérnünk, így az akció teljes költsége körülbelül 20 millió forintra tehető” – áll a sajtóosztály válaszában.

Mint arról az MNO már beszámolt, az SZDSZ színvilágával megegyező – így a pártra egyértelműen utaló – hirdetéseket jelentetnek meg több napi- és hetilapban az SZDSZ-es tárcák. A reklámok az érintett minisztériumok eredményeiről számolnak be. A kampány jelenleg is folyik. A dologhoz ugyanakkor hozzátartozik, hogy az SZDSZ által kezdeményezett és általuk is aláírt választási etikai kódexben azt is vállalták a pártok, hogy közpénzt – a központi támogatáson kívül – nem fordítanak kampánycélra.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.