Az USA légiereje ledudálja a madarakat

Az USA iskoláiból eltűnnek a cukrozott üdítőitalok – számol be a New York Times. Persze a cégek nem önszántukból távolítják el automatáikat, inkább a várható perek miatt teszik ezt. Az Air Force Print News című lap a repülés biztonságáért felelős madárelhárító osztagot, a BASH-t mutatja be.

Simon Zoltán
2006. 05. 04. 13:10
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

New York Times

A három legnagyobb amerikai üdítőital-gyártó cég úgy döntött, hogy ősszel megkezdik cukrozott italaik eltávolítását az iskolai menzákról és italautomatákból – írja a New York Times napilap. Mindezt a várható perek és törvénykezések miatt teszi a Coca-Cola, a PepsiCo Inc. és a Cadbury Schweppes. A nagy üdítőscégek az egészséges életmódot támogató aktivistákkal való egyeztetéseket követően hozták meg a fenti döntést, amelynek része az is, hogy például általános iskolákban a nebulók csak ásványvizet, alacsony, illetve nulla zsírtartalmú tejet és 100 százalékos gyümölcslevet kapnak majd.

Air Force Print News

BASH névre hallgat az amerikai légierő madárelhárító osztaga, amelynek az a feladata, hogy biztosítsa a repüléshez kapcsolódó létesítmények körülötti körzetek madármentességét – derül ki az Air Force Print News tudósításából. Erre azért van igen nagy szükség, mert egy madárral történő ütközés akár meg is hiúsíthat egy küldetést, sőt, halálos is lehet. A madarak eltávolítására több módszert is alkalmaz a BASH: ágyúkkal ijesztik el a madarakat, de pirotechnikai fegyvereket is bevetnek. A „biztonsági jármű” ezen túlmenően ledudálja őket, vagy ajtóinak csapkodásával próbálja meg a madarakat távozásra bírni. Végső esetben, ha már semmi sem használ, még mindig ott van persze a puska...

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.