A rendszer kivitelezésére és a tíz évre szóló üzemeltetésére közzétett felhívásra hat cég jelentkezett, ezekből a kiíró hármat tartott alkalmasnak. Fellebbezések után végül az EDS Magyarország Kft.-t, a Sagem Magyarország Kft.-t, a MÁV Informatikai Kft.-t és a T-Systems céget kérte fel ajánlattételre a BKV. Az egyeztetések során kiderült, hogy nem lehet egy meglévő, külföldön üzemelő rendszert átvenni, a műszaki megoldásokat az adott város egyéni sajátosságainak megfelelően kell kifejleszteni. Többek között ezért sem tartható az eredeti ütemezés – indokolják a szakemberek.
A rendszer beruházási költsége – a nem végleges ajánlatok alapján – valamivel húszmilliárd forint alatt várható, ez a tízéves üzemeltetési és karbantartási költségeket is tartalmazza. A hálózat működtetésének lényege, hogy a pályázat győztese fizeti a kiépítést, s a szerződésben rögzített ideig üzemelteti is a rendszert. A beruházás a szakértők számításai szerint tíz év alatt megtérül és tisztességes hasznot hoz az üzlet a befektetőnek. Tíz év után a közlekedési vállalat venné át a rendszert és önállóan, vagy külső cégen keresztül üzemeltetné.
Az intelligens jegytől a BKV a bliccelők számának csökkentését reméli. Arra számítanak, hogy a jegy nélküli utazásokat jelentősen csökkenteni tudják, így évente legalább kétmilliárd forint pluszbevételhez jut a cég.
Az utasok kétféle csipkártyával találkozhatnak majd. Az egyik a bérletet helyettesíti, a mobiltelefon-kártyákhoz hasonlóan lehetne feltölteni, szerepelne rajta személyi azonosító és fénykép is. A jelenlegi jegyet viszont egy személyes adatokat nem tartalmazó intelligens csipkártya váltja ki. Az új jegyek először a metróvonalakon, majd a HÉV és a 4-es, 6-os villamos vonalain jelennének meg, s később kiterjesztenék a teljes hálózatra. Végül – 4-5 év múlva – teljesítményarányossá tennék a tarifarendszert a nem bérlettel utazók számára, azaz az érvényesítés alkalmával a kártyáról annyi egység fogyna, ahány megállót utazott a tulajdonosa.
A 65 éven felüliek a csipkártyás rendszerben is ingyen utazhatnak, ám az ehhez szükséges igazolványt maguknak kell megvenniük, a jelenlegi számítások szerint 500 forintért. Ezért az árért korlátlan ideig használhatják, s akinek nincs rá szüksége, visszaválthatja. Az ingyenes bérlettel való jogosulatlan utazást az ellenőröknek kell kiszűrniük – írja a Népszabadság.
Orosz-ukrán háború: a befagyasztott orosz vagyon elvétele egy hadüzenet














Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!