Lassan apad a Tisza

A Tisza teljes hosszában rendkívül lassan apad, még mindig rendkívüli vízmagasság terheli a gátakat. Az árvízi menetrendi korlátozásokat feloldották, így a Budapest–Debrecen–Nyíregyháza–Záhony útvonalon közlekedő IC-vonatok ismét az eredeti útvonalon közlekednek.

MNO
2006. 05. 03. 14:14
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Tisza teljes hosszában rendkívül lassan apad. Bár a tetőzés óta 50–70 centimétert csökkent a vízszint, még mindig rendkívüli vízmagasság terheli a gátakat. A hét végéig azonban jelentős csapadék nem várható, így a Tisza valószínűleg a jövő hét végéig visszatér medrébe.

A folyamatos apadás eredményeképpen megszűnt a készültség a Duna szigetközi szakaszán, valamint a Kettős-Körös mentén. Az elmúlt 24 órában másodfokról elsőfokra mérsékelték a Takta mentén a védelmi készültséget.

A Tisza Szegeden 933 centiméter; a tetőzés óta 76 centimétert apadt. A Maros továbbra is apad, Makón a vízállás 412 centiméter. Lassú ütemben csökken a Hármas-Körös vízszintje is, Szarvasnál 864 centiméter a vízállás, de a tetőzés óta több mint 120 centimétert apadt a folyó.

Közben az árvíztől fenyegetett Tiszasas polgármestere azt kéri a kormányzattól, hogy a pályázatokhoz szükséges 20 százalékos önerő felmutatásától átmenetileg tekintsen el a kormány, hiszen a település valamennyi útja és a termőföldek is tönkrementek a védekezés során. Laska István átmeneti könnyítést kér, amíg a települések újra megerősödnek az árvíz után.

Még mindig 710 kilométer szakaszon rendkívüli készültség

A vizugy.hu legfrissebb adatai alapján folyóink fővédvonalain 1667 kilométer hosszon van védelmi készültség. Az apadó vízállásokra tekintettel a Tisza-balparton Tokaj és Tiszakeszi között elsőfokra, Tiszakeszi és Tiszafüred között másodfokra lehetett mérsékelni a készültséget. Megszűnt a védelmi készültség a Rába körmendi szakaszán.

Rendkívüli készültségi fokozat van 710 kilométer védvonalon a Tisza folyó Szolnok és a déli országhatár közötti szakaszán, továbbá a Zagyva és a Maros folyó torkolati védelmi szakaszain, valamint a Hármas-Körös teljes hosszán.

Harmadfokú a készültség a Tisza-jobbparton Poroszló és Szolnok között, a Tisza bal partján Tiszafüred és Szolnok között, valamint a Hortobágy-Berettyón összesen 298 kilométer védvonalon. Másodfokú készültséget tartanak 218 kilométer védvonalon, a Tisza bal partján Tiszakeszi és Ároktő között, a Sebes–Körös és Berettyó alsó szakaszán, valamint a Taktán, a Laskó, a Rima és a Csincse torkolati szakaszain. Elsőfokú a készültség 441 kilométer hosszon, a Duna szigetközi védvonalán Dunaremete és Rajka között, a Murán, a Tisza jobb partján Tokaj és Tiszakeszi között, a bal parton Tiszadada Tiszatarján között, a Lónyay főcsatorna felső szakaszán, a Bodrog bal parti alsó őrjárásaiban és a jobb parti települések körtöltésein, valamint a Kettős Körösön.

Csütörtöktől két vágányon járható a szajoli vasúti híd

A Tiszán levonuló árhullám kedvező alakulása miatt Szolnok és Szajol között csütörtöktől – sebességkorlátozás mellett – ismét közlekedhetnek a vonatok mindkét vágányon.

Az árvízi menetrendi korlátozások feloldása azt jelenti, hogy a Budapest–Debrecen–Nyíregyháza–Záhony útvonalon közlekedő IC-vonatok ismét az eredeti útvonalon közlekednek.

Tiszaföldvár és Kunszentmárton között a Körös folyó hídja továbbra is zárva van a vonatforgalom előtt, emiatt itt továbbra is vonatpótló autóbuszok közlekednek.

Forrás: Magyar Rádió, Teletext.hu, vizugy.hu

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.