Az első öt hónapban az eladások száma 7-8 százalékkal emelkedett, de az importőrök szerint a második félévben a kereslet visszaeshet. Ennek jelei már most látszanak, egyre kevesebb az érdeklődő. A rekord évnek számító 2004 után, amikor közel 15 ezer motor talált gazdára, 2005-ben kisebb, 2,7 százalékos visszaesés volt tapasztalható, köszönhetően a regisztrációs adó
emelésének.
Rosszul járnak a motoros futárok is, mert a gépjárműadó emelkedése költségeik jelentős növekedését is okozza, de az üzemanyagok drágulása is komoly terhet jelent. A cégek a többletköltségeknek csak egy részét tudják átterhelni az ügyfelekre, mert a verseny óriási. A változások nyertesei a biciklis futárok lesznek, mivel náluk nem jelentkezik ez a költségnövekedés – írja a Napi Gazdaság.
Az adószabály módosítása kedvezőtlenül érinti a Magyar Postát is, mivel a társaság 3530 motorral és 732 segédmotorral rendelkezik. Tomecskó Tamás, a cég szóvive szerint közel 160 milliárdos összköltségük mellett azonban eltörpül a gépjárműadó növekedése.
(Napi Gazdaság)
Az Egyesült Államok új módszerrel küzd a jemeni húszik ellen
