Tudomásunk szerint napirendre került, hogy az MTV a Napi Mozaik és a Kultúrház című műsort is az Interaktívval gyártatná; a Szenes Roadshow-t már korábban is az említett TV2-s érdekeltség állította elő. Normális piaci viszonyok között meglehetősen szokatlan, hogy egy cég a legfőbb konkurensek egyikét bízza meg saját termékeinek gyártásával. Az MTV zömmel közpénzből működik, így a nemzet tulajdonát képező médium az adófizetők javaiból biztosít profitot saját piaci ellenlábasának. A helyzetet tovább árnyalja, hogy a köztelevízió vezetőinek jelentős része – élükön Rudi Zoltán elnökkel – éppen attól a TV2-től érkezett az MTV-hez, amely most a nemzeti adó megbízásait teljesítheti.
– Rosszindulatú feltételezés, hogy a korábbi TV2-s kapcsolatoknak bármi köze lenne a megrendelésekhez – közölte Rudi Zoltán. Mint elmondta, kizárólag azért az Interaktívot bízták meg műsorkészítéssel, mert „ők a legjobbak”. A tévéelnök ugyanakkor tagadta, hogy a Szenes Roadshow-n kívül más műsort is kiszerveznének. – A Napi Mozaik és a Kultúrház is belső gyártású műsor marad – emelte ki Rudi Zoltán.
Bizonyos nyilatkozatok azonban azt engedik feltételezni, hogy a tévé vezetésének szándékában állt kiszervezni a műsorokat. Mint azt a tévékuratórium egyik elnökségi tagjától megtudtuk, valóban felmerült, hogy a Napi Mozaikot és a Kultúrházat is külső cég készítse. A testület azonban a múlt héten elfogadott egy állásfoglalást, melyben nyomatékosan felszólították a tévé vezetését, hogy a napi információs és hírműsorokat tartsa házon belül.
Az Interaktív produkciós iroda egyik munkatársa neve elhallgatását kérve elárulta: a cég valóban közel állt hozzá, hogy az MTV-től megkapja a két műsor gyártási jogát; ezt akadályozta meg a tévékuratórium állásfoglalása. Sváby Andrást, az Interaktív vezetőjét lapzártáig nem sikerült elérnünk.
Miért ennyire agresszív és nárcisztikus Magyar Péter?