Barsiné Pataky Etelka: Vagyis, hogy ne legyenek problémák se az építési engedélyekkel, se a földtulajdonszerzéssel, akkor kellett volna csak elindítani a tényleges építkezéseket, amikor már az unió kohéziós (felzárkóztatási) alapjaiból finanszírozhatták volna a fejlesztést. Ez maximálisan egyéves csúszást jelenthetett volna, amit a befektetők és a lakosság észre sem vesz. Igaz, akkor nem lehetett volna az építkezésekből politikai tőkét kovácsolni, viszont a költségvetési hiányunk alacsonyabb lenne. S nem kellett volna szembesülnünk azzal, hogy az unió nem fogadja el a „kreatív” kormányötletet, azaz a statisztikai stiklit a nagyon magas költségvetési hiány virtuális, azaz nem valós csökkentése érdekében. Hosszabb távon jelentős megtakarításokkal járt volna, ha ezek az autópályák valóban európai uniós forrásokból épültek volna. S ennek nem lett volna akadálya. Akár 85 százalékos arányban, de hatvan százalék körül feltétlenül. Hiba volt tehát fedezet nélkül, már 2005-től erőltetni az autópályák építését úgy, hogy közben 2007-től megnyílnak azok a csatornák, amelyeken keresztül a beruházások jelentős részét az unió kifizeti.
(Magyar Nemzet, 2006. június 19.)
A tiszások túlnyomó többsége sem akar kétpárti parlamentet
