A kormánynak nem szakmai, hanem pénzügyi kérdést jelent az oktatás átalakítása, pedig az oktatás a jövő megalapozása – jelentette ki Kerpen Gábor a négy pedagógus szakszervezet fórumán. A Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetének elnöke hozzátette: a gazdaságnak kell a társadalmat szolgálnia, nem pedig fordítva. A szakszervezetek sérelmezték, hogy a kormány terveiről a médiából kellett értesülniük, és nem egyeztetettek velük.
A legnagyobb felzúdulást a kötelező óraszám 20 százalékos emelése okozta. A tanárok kiemelték: munkájuk nemcsak a tanításból áll, és az óraszám-emelés a diákoknak is rossz, mert ettől romolhat az oktatás minősége.
Hiller István miniszter a kormányülés miatt nem tudott eljönni, távollétében Szüdi János, az oktatási és kulturális minisztérium közoktatásért felelős szakmai államtitkára jelent meg, aki azt mondta: a kormánynak négy szóban foglalható össze a filozófiája: esélyegyelőség, szakszerűség, minőség és hatékonyság. Emlékeztetett arra, az állam magán kezdte a takarékoskodást, így döntöttek a minisztériumok létszámának csökkentéséről, és megszüntették az országgyűlési képviselők utazási kedvezményét is. Válaszait, amelyet a pedagógusok kérdéseire adott, rendre nagy felzúdulás követte, részben rövidségük miatt, részben pedig azért, mert teljesen más véleményen volt mint a tanárok.
(Magyar Rádió)
Lassan örök kérdéssé válik az NB I rajtján: lesz-e komoly kihívója a Fradinak?
