Az új budapesti BKV-buszokban és -trolikban be kell kapcsolni a légkondicionálót, ha odakint 25 foknál melegebb van. A járművek azonban akkor is elindulhatnak a 60 fokos aszfalton, ha a klíma nem működik bennük – írja az Index.hu.
A BKV szerint a sofőröknek nem kell takarékoskodniuk a hűtéssel, egy civil szervezet szerint azonban inkább abban érdekeltek, hogy ne kapcsolják be a légkondit, hiszen prémiumot akkor kapnak, ha üzemanyagot takarítanak meg. A légkondicionáló működése pedig 10 százalékkal növeli a buszok fogyasztását.
A légkondicionálók újrafeltöltését anyagi okokra hivatkozva nem végzi el a BKV, ezért van az, hogy néhány buszban még ha van is klíma, akkor sem tudják bekapcsolni azt – állította az Indexnek Vitézy Dávid, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) szóvivője.
A főváros által 2004-ben vásárolt új Volvo 7700A buszokban még nem volt légkondicionáló. Utólag bebizonyosodott, hogy ez súlyosan felelőtlen döntés volt, a hűtést ugyanis utólag kellett beszereltetni, buszonként több millió forintért – jegyezte meg a VEKE szóvivője. A 2005-ben vett 50 buszban már gyárilag van klíma, ha azonban ezekből tavaly nyáron kifogyott a gáz, azt feltehetően nem mindegyikben pótolták – tette hozzá.
Vitézy megjegyezte azt is: felhívták már a figyelmet arra, hogy az új nagykörúti villamosokba is kellene légkondicionáló, azok ugyanis a nagy üvegfelületek miatt nagyon fel fognak melegedni a nyáron (a Combinokat légkondi nélkül szállítja a Siemens).
Ennél már csak az jobb, ha a nyári melegben nem a hűtés, hanem a fűtés megy a buszon. Vitézy Dávid szerint ennek is megvan az oka: bizonyos típusoknál ugyanis csak úgy kerülhető el, hogy a hűtővíz felforrjon, ha megy a fűtés. Az utasok tehát választhatnak: vagy nem jön a busz, vagy jön, de fűt és 35 fok van.
(Forrás: Index.hu)
Hazaárulók áldozatai
