Fűtés és 35 fok a buszokon

Az új BKV-buszokban és -trolikban be kellene kapcsolni a légkondicionálót, ha kint 25 foknál melegebb van. A sofőrök azonban akkor kapnak prémiumot, ha nem indítják el a berendezést. Ráadásul olyan buszok is vannak, amelyeken fűteni kell ilyen melegben ahhoz, hogy ne robbanjon le a jármű.

MNO
2006. 06. 21. 7:06
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az új budapesti BKV-buszokban és -trolikban be kell kapcsolni a légkondicionálót, ha odakint 25 foknál melegebb van. A járművek azonban akkor is elindulhatnak a 60 fokos aszfalton, ha a klíma nem működik bennük – írja az Index.hu.

A BKV szerint a sofőröknek nem kell takarékoskodniuk a hűtéssel, egy civil szervezet szerint azonban inkább abban érdekeltek, hogy ne kapcsolják be a légkondit, hiszen prémiumot akkor kapnak, ha üzemanyagot takarítanak meg. A légkondicionáló működése pedig 10 százalékkal növeli a buszok fogyasztását.

A légkondicionálók újrafeltöltését anyagi okokra hivatkozva nem végzi el a BKV, ezért van az, hogy néhány buszban még ha van is klíma, akkor sem tudják bekapcsolni azt – állította az Indexnek Vitézy Dávid, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) szóvivője.

A főváros által 2004-ben vásárolt új Volvo 7700A buszokban még nem volt légkondicionáló. Utólag bebizonyosodott, hogy ez súlyosan felelőtlen döntés volt, a hűtést ugyanis utólag kellett beszereltetni, buszonként több millió forintért – jegyezte meg a VEKE szóvivője. A 2005-ben vett 50 buszban már gyárilag van klíma, ha azonban ezekből tavaly nyáron kifogyott a gáz, azt feltehetően nem mindegyikben pótolták – tette hozzá.

Vitézy megjegyezte azt is: felhívták már a figyelmet arra, hogy az új nagykörúti villamosokba is kellene légkondicionáló, azok ugyanis a nagy üvegfelületek miatt nagyon fel fognak melegedni a nyáron (a Combinokat légkondi nélkül szállítja a Siemens).

Ennél már csak az jobb, ha a nyári melegben nem a hűtés, hanem a fűtés megy a buszon. Vitézy Dávid szerint ennek is megvan az oka: bizonyos típusoknál ugyanis csak úgy kerülhető el, hogy a hűtővíz felforrjon, ha megy a fűtés. Az utasok tehát választhatnak: vagy nem jön a busz, vagy jön, de fűt és 35 fok van.

(Forrás: Index.hu)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.