A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium közlése szerint a kormány a közelmúltban döntött arról, hogy árufuvarozó vállalkozása eladásából pótolná a MÁV elvesztett tőkéjét. A vasúttársaság a Cargo Állami Privatizációs és Vagyonkezelő Zrt.-nek történő értékesítésével 80 milliárd forinthoz jutna. A Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete, a Vasutasok Szakszervezete (VSZ) és a Mozdonyvezetők Szakszervezete emlékeztetett Kóka János miniszter tavalyi kijelentésére, miszerint nem kívánják privatizálni a Cargót. Sőt, a társaság korábbi kiszervezéséhez ennek tudatában járultak hozzá a szakszervezetek.
Borsik János, a mozdonyvezetők szakszervezeti alelnöke kijelentette: „mindent megtesznek” az értékesítés megakadályozásáért. – Nagy felelőssége az MSZP-nek, hogy viszszaszorítsa az SZDSZ minden eladó című neoliberális törekvéseit. A közüzemi szolgáltató cégek, mint a MÁV, a BKV, a Volán és a villamos művek nem privatizálhatók – mondta Borsik.
Összefogással Simon Dezső (VSZ) is elképzelhetőnek tartja, hogy nyomásgyakorlással lépjenek fel a magánosítás ellen. Az érdekvédő attól tart, hogy a privatizáció veszélybe sodorja a Cargónál kötött kétéves garantált foglalkoztatást és kollektív szerződést rögzítő megállapodást. Szerinte kérdéses, hogy a cég eladása után is a MÁV-tól rendelik-e majd a vontatást vagy a takarítást.
Iszlamizmus uralja a német ügyészségi munkát
