Székesfehérváron található az Alcoa-Köfém, az egyik legnagyobb alumíniumkohászati cég, amely szerepet kaphatna az alumínium kocsiszekrények gyártásában. Szolnok mellett az szól, hogy a Stadler üzleti kapcsolatban áll a MÁV Szolnoki Járműjavítóval, illetve az itt keletkező munkahelyeket – mivel elmaradott régióról van szó – dolgozónként 1,5 millió forintig támogatná az állam a fejlett régiók esetében adható maximum 1 millió forinttal szemben.
Peter Spuhler, a Stadler vezére a napokban tárgyal Magyarországon kormányzati képviselőkkel. A pénzügyi, gazdasági és a munkaügyi tárca valószínűleg közösen készít egy kormány-előterjesztést, amellyel hatvan napon belül foglalkozhat a kabinet. Ebben határozzák meg például a beruházót megillető kedvezményeket az adó és a foglalkoztatás terén, illetve a szakképzési támogatást. Amennyiben a Stadler Magyarországot választja, a kocsiszekrények gyártása 2007 harmadik negyedévében kezdődhetne meg – írja a Napi Gazdaság.
Menczer Tamás: Nem tűrjük csendben egy magyar agyonverését és nem kérünk Zelenszkijből
