A tartós melegben az országos vasúthálózaton 110 helyen mérik a sínhőmérsékletet, s az értékeket kétóránként kiértékelik.
A közlés szerint a kánikula szerkezeti változásokat okozhat a sínekben, a vasúti pályákban: 32 fokos levegő-hőmérsékletnél 45–50 fokos sínhőmérséklet alakul ki, amelynek következtében a vágányok oldalirányban torzulnak – olvasható az MTI-hez eljuttatott közleményben.
A vasúti pályákon a szakemberek figyelemmel kísérik a kritikus sínhőmérsékleti értékeket. Amikor a levegő hőmérséklete a legmagasabb – déli tizenkét óra és délután négy óra között –, soron kívül végigjárják a vonalakat: a vonalgondozók gyalogosan, a pályamesterek pedig mozdonnyal.
A tartós meleg a vasúti biztosítóberendezések működésében is zavart okozhat, például elromolhatnak a fénysorompók, a váltók, illetve kábelzárlatok keletkezhetnek. A fokozott ellenőrzéseken kívül a biztonságot szolgálja az is, hogy ahol szükséges, sebességkorlátozást vezetnek be – közölte Kavalecz Imre.
Az Italdesign (és a VW?) is indul az új Indonéz nemzeti autó projekten
