Minden második magyar kisebb fogyasztású autót szeretne – derül ki a Szonda-Ipsos reprezentatív infokommunikációs felméréséből, amely arra keresett választ, hogy kilenc, előre meghatározott fejlesztési terület közül Magyarországon melyek a legnépszerűbbek. A kutatás az alacsonyabb fogyasztású autó mellett a televíziózással, telefonálással és internetezéssel kapcsolatos fejlesztésekről is kérdezte egy 1500-as mintán a 18 évesnél idősebbek véleményét. Az egyik legmeglepőbb eredmény az volt, hogy a távolról vezérelhető, intelligens háztartások iránti igény megelőzi a számítástechnikával, illetve az internettel kapcsolatos fejlesztési elvárásokat.
A választások közel fele a kisebb fogyasztású autóra esett, amelyet a televíziózással kapcsolatos fejlesztések követtek: a válaszadók a nagyobb képernyős készülék, illetve a több tévécsatorna iránt mutattak leginkább érdeklődést.
A kutatásból kiderült, hogy a telefóniában már nem a készülékek mérete, hanem a tudása fontosabb. Ezt erősíti meg, hogy míg videotelefont minden harmadik honfitársunk választana, addig kisebb mobiltelefonra már csak a megkérdezettek egytizede vágyik.
A nagyobb kapacitású számítógép és a gyorsabb internet-kapcsolat egyaránt a válaszadók egyötöde számára jelent vonzerőt. A kutatás egyik legmeglepőbb eredménye pedig az, hogy a távolról vezérelhető, intelligens háztartások iránti igény megelőzi a számítástechnikával, illetve az internettel kapcsolatos fejlesztéseket is, a válaszadóknak már több mint ötöde preferálja az ezzel kapcsolatos fejlesztéseket. A választások sorrendjéből az is látható, hogy a válaszadók a műszaki innovációk közül inkább a konkrétabb, kézelfoghatóbb előnyökkel járó fejlesztéseket, például a videotelefont részesítik előnyben. Ezzel szemben a kevésbé megfogható fejlesztések, így a gyorsabb számítógép és internetkapcsolat kisebb vonzerőt jelentenek.
Az információs technológiák közötti választást kor szerint vizsgálva láthatjuk, hogy a középkorúak elsősorban azoknak az eszközöknek a fejlesztését preferálják, amelyeket már eddigi életük során is használtak, a fiatalok ezzel szemben nyitottabbak az új technológia nyújtotta lehetőségekre, melyek szervesen kapcsolódnak az infokommunikációhoz. A gyorsabb internet-kapcsolat és a kisebb mobiltelefon-készülék egyértelműen a 30 évnél fiatalabbak számára vonzóbb, míg az eddigi hangalapú telefonhoz képest bővített szolgáltatást nyújtó videotelefon, illetve az intelligens otthon a középkorúak körében népszerűbb.
Kiderült, Szoboszlai is ott van-e az Aranylabda jelöltjei között
