Kis fogyasztású autó és nagyképernyős tv kell a magyarnak

Könnyebb laptop és gyorsabb internet helyett kisebb fogyasztású autóra és nagyobb képernyős tévére, azon pedig sok sok csatornára vágynak a magyarok.

MNO
2006. 07. 11. 10:29
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Minden második magyar kisebb fogyasztású autót szeretne – derül ki a Szonda-Ipsos reprezentatív infokommunikációs felméréséből, amely arra keresett választ, hogy kilenc, előre meghatározott fejlesztési terület közül Magyarországon melyek a legnépszerűbbek. A kutatás az alacsonyabb fogyasztású autó mellett a televíziózással, telefonálással és internetezéssel kapcsolatos fejlesztésekről is kérdezte egy 1500-as mintán a 18 évesnél idősebbek véleményét. Az egyik legmeglepőbb eredmény az volt, hogy a távolról vezérelhető, intelligens háztartások iránti igény megelőzi a számítástechnikával, illetve az internettel kapcsolatos fejlesztési elvárásokat.


A választások közel fele a kisebb fogyasztású autóra esett, amelyet a televíziózással kapcsolatos fejlesztések követtek: a válaszadók a nagyobb képernyős készülék, illetve a több tévécsatorna iránt mutattak leginkább érdeklődést.
A kutatásból kiderült, hogy a telefóniában már nem a készülékek mérete, hanem a tudása fontosabb. Ezt erősíti meg, hogy míg videotelefont minden harmadik honfitársunk választana, addig kisebb mobiltelefonra már csak a megkérdezettek egytizede vágyik.
A nagyobb kapacitású számítógép és a gyorsabb internet-kapcsolat egyaránt a válaszadók egyötöde számára jelent vonzerőt. A kutatás egyik legmeglepőbb eredménye pedig az, hogy a távolról vezérelhető, intelligens háztartások iránti igény megelőzi a számítástechnikával, illetve az internettel kapcsolatos fejlesztéseket is, a válaszadóknak már több mint ötöde preferálja az ezzel kapcsolatos fejlesztéseket. A választások sorrendjéből az is látható, hogy a válaszadók a műszaki innovációk közül inkább a konkrétabb, kézelfoghatóbb előnyökkel járó fejlesztéseket, például a videotelefont részesítik előnyben. Ezzel szemben a kevésbé megfogható fejlesztések, így a gyorsabb számítógép és internetkapcsolat kisebb vonzerőt jelentenek.

Az információs technológiák közötti választást kor szerint vizsgálva láthatjuk, hogy a középkorúak elsősorban azoknak az eszközöknek a fejlesztését preferálják, amelyeket már eddigi életük során is használtak, a fiatalok ezzel szemben nyitottabbak az új technológia nyújtotta lehetőségekre, melyek szervesen kapcsolódnak az infokommunikációhoz. A gyorsabb internet-kapcsolat és a kisebb mobiltelefon-készülék egyértelműen a 30 évnél fiatalabbak számára vonzóbb, míg az eddigi hangalapú telefonhoz képest bővített szolgáltatást nyújtó videotelefon, illetve az intelligens otthon a középkorúak körében népszerűbb.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.