KSH: egy év alatt 2,8 százalékkal növekedtek az árak

A Központi Statisztikai Hivatal jelentése szerint az elmúlt 12 hónapban az élelmiszerárak az átlagosnál nagyobb mértékben, 5,8 százalékkal emelkedtek. A szolgáltatások körében 3,6 százalékos volt az árnövekedés. Az elemzők az év további részében a pénzromlás ütemének növekedését várják, egész évre átlagosan 3,3 százalékos áremelkedési ütemre számítanak.

MNO
2006. 07. 11. 8:33
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Júniusban 2,8 százalékkal voltak magasabbak a fogyasztói árak, mint egy évvel korábban, májushoz viszonyítva pedig 0,3 százalék volt az infláció.

A Központi Statisztikai Hivatal jelentése szerint az elmúlt 12 hónapban az élelmiszerárak az átlagosnál nagyobb mértékben, 5,8 százalékkal emelkedtek. A szolgáltatások körében 3,6 százalékos volt az árnövekedés.

A tartós fogyasztási cikkekért viszont átlagosan 4,8 százalékkal, a ruházkodási cikkekért 1,6 százalékkal, a háztartási energiáért 0,1 százalékkal kevesebbet kellett fizetni, mint 2005 júniusában.

Az elemzői várakozásoknak megfelelően alakult az infláció júniusban, mértéke egy évre visszanézve 2,8 százalék. Ez azt jelenti, hogy az év elején még tapasztalható csökkenés megállt és most beragadni látszik ezen a 2,8 százalékon.

Az elemzők az év további részében a pénzromlás ütemének növekedését várják, egész évre átlagosan 3,3 százalékos áremelkedési ütemre számítanak, vagyis az év második felében a megszorító intézkedések hatásaként az adóemelések és az áremelések miatt az infláció mértéke növekedni fog, de még jövőre is. A kormány 2007-ben hivatalosan öt és hat százalék közötti, a jegybank hat és hét százalék közötti átlagos inflációt jósol.

(Magyar Rádió)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.