A jelenlévő polgármesterek utópiának minősítették, hogy az önkormányzatok személyszállításra szerződjenek a MÁV-val, kijelentették továbbá, hogy hamisak az utasok számáról szóló statisztikák. Érsek Ákos elismerte, hogy a MÁV nem tudja, hányan utaznak egy vonaton, ugyanis az utazók egy része nem vált jegyet, illetve személyi igazolványának felmutatásával utazik.
Érsek Ákos úgy tudja, a minisztérium három ütemben szervezi át a helyközi közlekedést. Az idén Nyugat-Dunántúlon és a Dél-Alföldön hoznak létre közhasznú társaságot a helyközi közlekedés átszervezésére. Szeretnék feloldani azokat a korlátokat, amelyek miatt lassan a közúti közlekedésben és fuvarozásban sem lehet nyereséget termelni.
Miskolczi József, Nyergesújfalu polgármestere úgy vélte, a megszüntetés helyett inkább fejleszteni kellene a személyszállítást az Almásfüzitőtől Esztergomig tartó szakaszon. Szerinte az Esztergom–Budapest közötti elővárosi közlekedés megteremtése után ezt Lábatlanig ki kellene terjeszteni, és el kellene érni, hogy a vasút egy óra alatt megtegyen 60 kilométert, akkor lenne versenyképes a 10-es úttal.
A polgármester rámutatott, hogy a körzetben nagy volumenű vasúti teherszállítás folyik, olyan partnerekkel, mint a Suzuki, a Holcim, a Zoltek és a lábatlani vasbetongyár. A 10-es út már nem bír el nagyobb forgalmat, és fejlesztése sem szerepel a tervek között. Ezért a közútfejlesztés lehetséges iránya egy új Duna-híd építése Esztergomnál, és egy észak-déli közúti teherforgalmi folyosó kialakítása lehet.
A Vértes Volán vezérigazgatója, Horváth István hangsúlyozta, a közlekedési vállalat felkészült az utasok szállítására, ha a MÁV megszünteti az utasforgalmat.
(Híradó)
Littler saját magát is meglepte a botrányhős ellen, ilyet még ő sem látott















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!