Medián: Zuhan a kormánypártok népszerűsége

Augusztus elején tovább gyengültek a kormánypártok, a csalódottak átáramlása a Fideszhez ma már egyértelmű. Hasonló különbséget legutóbb az MSZP által elbukott európai választások után mért a Medián.

MNO
2006. 08. 23. 13:37
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A hvg.hu ismerteti a Medián legújabb (augusztus 4–8. között készült) országos, reprezentatív közvélemény-kutatását a pártok népszerűségéről. Ebből az látható, hogy a teljes népesség körében 14 százalék az ellenzéki párt előnye a szocialistákkal szemben (40-26), a választani tudó biztos szavazók esetében ez az arány 56-35. A megszorító intézkedések bejelentése óta folyamatosan esik a kormánypártok népszerűsége. Az SZDSZ támogatottsága 2-3 százalék, hasonlóan az MDF-hez. A teljes népesség 26 százaléka nem tudott augusztusban olyan pártot megnevezni, amelyre szavazott volna.

A politikusok népszerűségi listáján az első ötben már csak Szili Katalin található a kormánypárti politikusok közül. Figyelemre méltó azonban, hogy a Fidesz elnöke, Orbán Viktor egy hónap alatt 5 pontot tudott javítani népszerűségi indexén, így a népszerűségi rangsor negyedik helyére került. A listát egyébként Dávid Ibolya vezeti 59 ponttal, két ponttal lemaradva követi őt Sólyom László köztársasági elnök, harmadikon Szili áll 55 ponttal.

(hvg.hu/vg.hu /medián)

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.