A MÁV ráfizetett, az utasok és a drogériák jól jártak

Belső vizsgálatnak kell feltárnia, mekkorát bukott első kedvezményes jegyértékesítési próbálkozásán a MÁV. A Rossmann-lánc augusztusban 122 ezer vonatjegyet adott el. Az akció azonban csak az illatszerüzleteknek hozott kasszasikert – írja a Népszabadság.

MNO
2006. 11. 16. 7:12
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ismétlésre érdemes próbálkozásként könyvelte el a Rossmann-lánc közreműködésével lebonyolított augusztusi kedvezményes jegyértékesítési akcióját a MÁV. A vasúttársasággal leszerződött cég 161 drogériájában a 799 forintért megvásárolható vonatjegyekből egyetlen hónap alatt a várt harmincezer négyszerese talált gazdára. A MÁV személyszállítási üzletágánál a holland és a német vasutak alternatív értékesítési tapasztalatainak kamatoztatásával próbálkozó szakembereket azonban végül lehet, hogy elismerés helyett fegyelmivel jutalmazzák majd. – közli a Népszabadság.

A lap úgy tudja, az akcióval kapcsolatban belső vizsgálatot rendelt el Heinczinger István. A vasúttársaság általános vezérigazgató-helyettese Kóka János gazdasági miniszter kérésére arra keresi a választ: valójában milyen mérleggel zárta a MÁV egyhónapos kampányát? Felmerült ugyanis a gyanú, hogy a 122,3 ezer vonatjegy eladására a MÁV alaposan ráfizetett.
Az újfajta értékesítési módszer bevezetését a vasútnál nem előzték meg az ilyenkor elvárható jogi és pénzügyi előkészületek. Mi több, az akcióról a társaság menedzsmentje nem is tárgyalt.

A lpa szerint a Rossmann 710 forintért vásárolta meg a MÁV-tól a 799 forintért továbbadott akciós jegyeket. A drogérialánc kasszájában maradó, jegyenként 89 forint részben a jegyárusítással járó többletfeladatokat fedezte, részben a nyereséget adta. Ez az eredetileg várt 30 ezer vonatjegy eladása mellett mintegy 2,67 millió forint bevételhez juttatta volna a Rossmannt. A váratlan siker után azonban a tényleges bevétel majdnem 11 millió forint volt.

Eközben az állami vasút a több mint 122 ezer jegy eladásából 87 millió forintot kasszírozott. Azt, hogy ez sok vagy kevés, a folyamatban lévő belső vizsgálatok hivatottak eldönteni. Annyi bizonyos: a drogériákban azokra a vonatokra is jegyet lehetett váltani, amelyek kihasználtsága egyébként is kedvező volt. Így gyanús, hogy a MÁV elsősorban a hét végén és ünnepnapokon közlekedő, valamint az InterCity-járatokra szóló jegyeken bukott nagyot.

Azt, hogy pontosan mennyit, szintén a belső vizsgálatnak kell kiderítenie. A MÁV-nál úgy becsülték: az árbevétel-csökkenés 15-20 százalékos lehet. Ezt várakozásaik szerint a többi bevétel növekedése, illetve az utasok lojalitásának erősödése ellensúlyozta volna. Feltevésüket azonban eddig még nem igazolták. Így egyelőre a gazdasági tárcánál némi joggal gyanítják: a bevételkiesés a vártnál nagyobb is lehet.
(nol.hu)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.