Rezedazöld lesz a Szabadság híd – kezdődik a felújítás

Megkezdődik a Szabadság híd felújítása, az 1896-ban készült és 1946-ban újjáépített híd rekonstrukciójával várhatóan másfél év alatt végeznek – jelentette be Dancs Gábor közlekedési tanácsnok pénteken, aki azt is elmondta: a híd rezedazöld színű lesz.

MNO
2007. 04. 27. 14:52
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A budai Szent Gellért teret a pesti Vámház térrel összekötő, a világörökség részeként számon tartott, vasszerkezetes híd felújítása magában foglalja a műemléki rekonstrukciót is. A felújítást a metróépítés munkálataihoz időzítették. A rekonstrukció első üteme május 2-án indul a korrózióvédelmi munkákkal, a déli járdát ekkortól augusztus 21-éig lezárják.

A 4,7 milliárd forintos felújítási munkák során megerősítik az acélszerkezetet, valamint kijavítják a pilléreket és a hídfőket.
A gyalogosok által is látható vasszerkezeti elemeket nem cserélik ki, csak lefestik azokat. A vashíd elemeit összetartó kapcsokat sem cserélik ki, legfeljebb azokat, amelyek elrozsdásodtak.
Kicserélik azonban a híd korlátait, továbbá új díszkivilágítást is kap az 1945-ig Ferenc József hídként ismert átkelő. A felújítással egy időben új vízvezetékrendszert építenek ki a híd alatt; e beruházás összege 443 millió forint.

A felújítást követően a Szabadság hídon újra jár majd a 47-es és a 49-es villamos. A munkálatok megkezdését megelőzően, szombaton, illetve vasárnap éjszaka, próbaterhelést végeznek a hídon. Nehéz járműveket állítanak a hídra, és megfigyelik a szerkezet terhelését. E kísérlet azért érdekes, mert a hídon már jó ideje nem járhatnak teherautók és autóbuszok.

A felújítási munkák következő szakaszában, várhatólag augusztus 21-e után, a hidat mind a közúti, mind pedig a villamosforgalom elől teljesen lezárják. A gyalogos forgalom azonban továbbra is szabad lesz, ám ekkor feltehetőleg már az északi járdaszakaszt zárják le. Dancs Gábor az MTI-nek elmondta: a hidat rezedazöld színűre festik. A pontos szín kiválasztásánál jelen lesznek a Kulturális Örökségvédelmi Hivatal szakemberei. Utalt arra, hogy a második világháború után a Szabadság hidat egy időre kék színűre festették.

Az eredeti Ferenc József hidat 1945-ben a visszavonuló német csapatok felrobbantották a többi Duna-híddal együtt. E hidat elsőként építették újjá; 1946 augusztusában adták át a forgalomnak, ekkor lett kék színű. Utoljára 1980-ban végeztek komolyabb felújítást a hídon, ám öt évvel később már több szerkezeti eleme megroppant. A Duna-part és a budai Várnegyed részeként 1987-ben a Szabadság híd is a világörökség része lett.
A főváros a Szabadság híd felújítása után, 2008-ban, az M0-s északi hídjának átadását követően kezdi meg a Margit híd rekonstrukciós munkáit.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.