Az idei költségvetés több mint egymilliárd forintot különített el kormányzati kommunikációra, amelyből 800-900 millió jut a reformokkal kapcsolatos tájékoztatásra. Az összeg fennmaradó részét az állami ünnepekre, kutatásokra vagy a kormányzat számára fontos megemlékezésre költik. A reformok „tálalását” az év második felében kezdik – tudta meg a Világgazdaság.
A lap úgy értesült, hogy a Miniszterelnöki Hivatalban lassan működésbe lendülő új kabinet – amelyben Baráth Péter a kormányzati kommunikációs főigazgató – több témát is kínált a politikai döntéshozóknak reformkommunikáció címén. Kiemelt terület lesz az egészségügy és a közigazgatás, azzal, hogy az állampolgárokat tájékoztatják majd az őket érintő ügyekről, változásokról.
Az ígéretek szerint nem „kormányzati önfényező kampányt” folytatnak majd, hanem praktikus információkkal látják el a választókat azokon a területeken, ahol a reformok már előrehaladott állapotot mutatnak. Így például tartja magát az a tétel, hogy az egészségügy kampánya nem indul addig, amíg nem alakult ki a rendszer. Az egészségügyi biztosítómodell-választásról szóló tájékoztatási menetrend viszont már kész, s ez – mint lapnak elmondták – független attól, hogy végül melyik verzió mellett dönt a politika.
A kancellária piacról átigazolt munkatársai azt állítják, hogy előéletük a kampányok kivitelezésén is meglátszik majd, korszerű eszközöket használnak az állampolgárok tájékoztatására. A klasszikus tömegtájékoztatási elemek mellett erősítik az online eszközöket, különféle célcsoportokat más-más módon igyekeznek megtalálni.
A kancellárián létrehozott új kommunikációs csapat első nagyobb próbatétele a közbeszerzési pályázatok levezénylése lesz, s a legújabb tervek szerint a kormányszóvivőt a reformokról leválasztva keresik, azaz hangsúlyozottan jó szóvivő kerestetik, akinek a kormány munkáját, s nem pusztán a reformokat kell kommunikálnia.
(vg.hu, hirtv.hu)
Nevelőszülőknél élő gyermekek gyűjtöttek meghatározó élményeket az ÁGOTA® Táborban
