Amire telik: több mint egymilliárd forint kormányreklámra

A következő hetekben hirdeti meg a kancellária a közbeszerzési pályázatokat az idei kormányzati kommunikációra. A 2007-es költségvetés 1,77 milliárd forintot különített el a kommunikációs büdzsére, ennek hozzávetőleg a felét, 800-900 millió forintot költik a reformokkal kapcsolatos tájékoztatásra.

MNO
2007. 05. 08. 8:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az idei költségvetés több mint egymilliárd forintot különített el kormányzati kommunikációra, amelyből 800-900 millió jut a reformokkal kapcsolatos tájékoztatásra. Az összeg fennmaradó részét az állami ünnepekre, kutatásokra vagy a kormányzat számára fontos megemlékezésre költik. A reformok „tálalását” az év második felében kezdik – tudta meg a Világgazdaság.

A lap úgy értesült, hogy a Miniszterelnöki Hivatalban lassan működésbe lendülő új kabinet – amelyben Baráth Péter a kormányzati kommunikációs főigazgató – több témát is kínált a politikai döntéshozóknak reformkommunikáció címén. Kiemelt terület lesz az egészségügy és a közigazgatás, azzal, hogy az állampolgárokat tájékoztatják majd az őket érintő ügyekről, változásokról.

Az ígéretek szerint nem „kormányzati önfényező kampányt” folytatnak majd, hanem praktikus információkkal látják el a választókat azokon a területeken, ahol a reformok már előrehaladott állapotot mutatnak. Így például tartja magát az a tétel, hogy az egészségügy kampánya nem indul addig, amíg nem alakult ki a rendszer. Az egészségügyi biztosítómodell-választásról szóló tájékoztatási menetrend viszont már kész, s ez – mint lapnak elmondták – független attól, hogy végül melyik verzió mellett dönt a politika.

A kancellária piacról átigazolt munkatársai azt állítják, hogy előéletük a kampányok kivitelezésén is meglátszik majd, korszerű eszközöket használnak az állampolgárok tájékoztatására. A klasszikus tömegtájékoztatási elemek mellett erősítik az online eszközöket, különféle célcsoportokat más-más módon igyekeznek megtalálni.

A kancellárián létrehozott új kommunikációs csapat első nagyobb próbatétele a közbeszerzési pályázatok levezénylése lesz, s a legújabb tervek szerint a kormányszóvivőt a reformokról leválasztva keresik, azaz hangsúlyozottan jó szóvivő kerestetik, akinek a kormány munkáját, s nem pusztán a reformokat kell kommunikálnia.

(vg.hu, hirtv.hu)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.