Villamos lesz a 4-es metróból?

Elképzelhető, hogy felszínen fogják megépíteni a 4-es metró második szakaszát. Kormányzati körökből származó információk szerint az alacsonyabb költségek miatt a metró a HÉV-hez hasonlóan a felszínen közlekedne a Baross és a Bosnyák tér között.

MNO
2007. 05. 18. 10:18
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A 4-es metró 10 500 méteresre tervezett alagútjából eddig 89 méter készült el, miközben egyelőre nem tudni, hogy milyen forrásból lesz fedezet az 500 milliárd forintot is meghaladó beruházásra. A teljes kétszakaszos vonal átadása 2012 végére várható, de a második – a Baross tértől a Bosnyák térig tartó – szakasz esetében még nincs is meg az összes terv és engedély.

Ezért, s főleg a jelenleg is magas, sőt várhatóan tovább növekvő költségek miatt kormányzati körökben felmerült: még most tervezzék át a vonalat, és a II. szakaszt ne a felszín alatt, hanem – jóval olcsóbban – a felszínen vezessék, mint egy HÉV-vonalat – értesült a Népszava. Ezt az értesülést a Városházán a kormányközeli lapnak cáfolták. Czuk Dóra, a Főpolgármesteri Hivatal sajtófőnöke kijelentette: a metró az eredeti tervek szerint mélyépítéssel halad a teljes vonalon.

Legyen kéregvasút, esetleg inkább villamos

A két megoldás közötti átmenetként azonban korábban több változat is felmerült. Ilyen például az, hogy a második szakaszon ne mélyépítéssel, hanem a millenniumi földalattihoz hasonlóan, közvetlenül a felszín alatt vezessék a vonalat, amely így nem is metró, hanem kéregvasút lenne – mondta a lapnak a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) elnöke. Dorner Lajos szerint azonban ez alig, vagy egyáltalán nem lenne olcsóbb, mint a mélyépítés, hiszen több földet kellene a felszínről kitermelni és elszállítani, valamint ötvenszer több beton felhasználását igényli, ami igen költséges. Emiatt ráadásul két-három évig a Thököly út teljes szélességében munkaterületté változna.

Egy másik, jóval olcsóbb változatot is említett a lapnak Dorner. A VEKE elnöke szerint a legjobb és leggyorsabb megoldás a még meglévő pálya felújítása után a villamosforgalom visszaállítása lenne a Thököly úton, bár ennek is csak akkor lenne értelme, ha a néhány tízmilliós beruházáson felül a főváros beruházna a vonal kétirányú meghosszabbításába, Újpalota illetve a Rákóczi út felé.

(nepszava.hu)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.