Bonta Miklós: A bankok valóban versenyeznek a (jó) vállalati ügyfelekért. Mindmáig él körükben az a szlogen: ,,A régi ügyfél a jó ügyfél. Lehet, hogy időnként késedelmesen fizet, de legalább ismerjük a szokásait.” Ellenben az új jelentkező kockázatosan hitelezhető, mert bankolási szokásait még a jótékony homály fedi. A bankok természetesen tagadják, hogy közöttük bármiféle ügyfélminősítési informális kapcsolat lenne. De aligha zárható ki, hogy mégis kicserélik a hitelt kérőről rendelkezésükre álló korábbi tapasztalataikat. A magyar ügyfél konzervatív, nem szívesen vált bankot kizárólag a kedvezőbb kamatozás miatt. A sokszor átláthatatlan költségek miatti váltás annál gyakoribb.
(Népszava, 2007. június 20.)
A horvát kormányfő óva intett a vámháborútól
