A jelentkezőknek július 11-ig még van módjuk arra, hogy beküldjék a felvételihez szükséges dokumentumaikat, módosítsanak adataikon vagy megváltoztassák jelentkezési sorrendjüket. A diákoknak eddig van lehetőségük pótolni azokat a dokumentummásolatokat, melyeket nem csatoltak jelentkezési lapjukhoz vagy időközben szereztek meg.
Az idén érettségizőknek ugyanakkor nem kell beküldeniük az elért eredményeiket igazoló bizonyítvány vagy tanúsítvány másolatát. Az érettségieredményeket esetükben a központi érettségi nyilvántartásból elektronikus úton megkapja a felvételi adatbázist kezelő OFIK. Az idén érettségizetteknek ugyanakkor a 12. évfolyam év végi osztályzatait igazoló bizonyítvány másolatát – amennyiben ennek figyelembevételét a tanulmányi pontok számításához kérik – haladéktalanul be kell küldeniük.
Az OFIK azt is tanácsolja még, hogy nemcsak a feldolgozott érettségi eredményeket, hanem az egyéb felsőoktatási jelentkezéshez kapcsolódóan beküldött dokumentumaik feldolgozottságát is ellenőrizzék le a jelentkezők a www.felvi.hu weboldal „Az én felvim„ szolgáltatásának segítségével.
A felvételi adatbázisban rögzített jelentkezői adatok megváltoztatására tetszőleges alkalommal, míg a jelentkezési sorrend módosítására egyszeri alkalommal van lehetőség. Előbbire akkor van szükség, ha a rögzített adatok nem helyesek, vagy az illetőnek a jelentkezés óta megváltoztak az adatai. A korábban meghatározott sorrend módosítását az „életkörülmények” megváltozása indokolhatja (pl. költözés). Az is módosításra adhat okot, ha a jelentkező időközben rájött, hogy mégse járna szívesen az általa megjelölt szakra.
(MTI)
Antiszemita tartalmak miatt törölt bejegyzéseket a Grok, Elon Musk chatbotja
