Reális lehetőség: amatőrként, ifikkel

Szerdán volt tizenöt éve, hogy Diósgyőrött „bearanyozta” az 1991–92-es bajnokságot, s holnap lesz negyvenkét esztendeje, hogy megnyerte az 1965-ös Vásárvárosok Kupáját (az UEFA-kupa elődjét) a Ferencváros labdarúgócsapata. Van mire emlékezni, pontosabban csak emlékezni van mire – mert aki a közelmúltra, a legutóbbi idényre gondol vissza, az inkább bánatában fakad sírva, mintsem örömében. Megújulás helyett teljes gazdasági, vezetői és szakmai csőd köszöntött a patinás klubra, s innen momentán nincs kiút.

Magyar Nemzet
2007. 06. 21. 22:04
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ezúttal nincs szándékunkban részleteibe menve évtizedeket felölelni az FTC kálváriáját elemezve, inkább a jövő lehetőségeit taglalnánk. Legyen elég annyi, hogy az idejétmúlt klubmodellbe merevedett egyesület képtelen volt jól sáfárkodni a tizenkét éve csillagászatinak számító Bajnokok Ligája-bevétellel. Azóta a befektetők vagy kötelező jelleggel, parancsra jöttek (Torgyán József elnöksége idején), vagy úgy, hogy többet vittek – a kétmilliárd forintot érő kereskedelmi és marketingjogokat –, mint amit hoztak (Várszegi Gábor), vagy csak ígérgettek, de nem jöttek (Kovács Ádám), a végén pedig már egyáltalán nem jöttek… A klubelöljárók közül Furulyás János az előző két variációt elnökölte végig (vélhetően ekkor indult meg végleg a lejtőn a patinás klub), Ináncsy Miklós és a tavaly szeptembertől idén májusig regnáló Dámosy Zsolt erejéből érdemi döntésre, eredményre nem, csak a tűzoltásra tellett. A mostani elnök, Rieb György lehet az ügyeletes megmentő, vagy az, aki asszisztál az elmúláshoz. Reális lehetőség mindkettő.

Deák Zsigmond

További részletek a pénteki Magyar Nemzetben

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.