Átfogó ügyfélszolgálati chartákat alkotnak meg a közigazgatásban, majd ezeken belül minden intézmény kialakítja saját chartáját – jelentette ki Draskovics Tibor, a kormányzati igazgatás összehangolásáért felelős tárca nélküli miniszter a pénteki budapesti kormányszóvivői tájékoztatón. Ezek az alapdokumentumok tartalmazzák majd, hogy milyen szolgáltatást nyújt az állam, illetve milyen közreműködési kötelezettsége van az ügyfélnek.
Mint mondta, a közigazgatási ügyfélszolgálati központok létrehozását és szisztematikus intézményfejlesztési programot tervez a kabinet. Ez utóbbi keretében átvilágítják a regionális közigazgatási hivatalokat. A közigazgatás modernizációját európai uniós forrásokból finanszírozzák – mondta Draskovics. Átalakítják a köztisztviselői bérrendszert, bevezetik a teljesítménymérést, de nemcsak a közigazgatásban dolgozók tevékenységét értékelik így, hanem azt is mérik, megkapják-e az állampolgárok az elvárt szolgáltatást.
A miniszter szerint különösen fontos feladat a közigazgatás átalakításakor a dereguláció és az elektronizálás. Egy kérdés kapcsán megjegyezte: erről bővebben a nyár folyamán számolnak be, de annyit elárult, hogy az elektronikus ügyintézést az olyan fontos területeken alkalmazzák először, mint a gépjárműveket érintő ügyintézés, illetve a születéssel és az elhalálozással kapcsolatos adminisztráció. A közigazgatás átalakításának az az egyik célja, hogy mindent egy helyen, kényelmesen el lehessen intézni – emelte ki a miniszter.
(MTI)
Jól érezhető földrengés volt Csongrádban
