Megúszhatják a magyar gyorshajtók

A tragédiával végződő baleseti okok közül kiemelkedik, hogy az unió államai közük hazánkban a legkisebb az esélye a gyorshajtók, az ittas vezetők és a biztonsági övet be nem kapcsoló vezetők lebukásának.

MNO
2007. 07. 30. 6:14
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az ezredforduló óta a közúti balesetekben megsérültek száma mintegy húsz százalékkal, a halállal végződő esetek pedig öt százalékkal növekedtek – derül ki az Országos Rendőr-főkapitányság statisztikai adataiból, melyeket a Magyar Hírlap idéz. Más volt a helyzet a kilencvenes években, amikor egy évtized alatt a felére csökkent az áldozatok száma. A hozzáértők úgy látják, a jelenség egyik oka az 1993-ban a lakott területen belül bevezetett 50 km/órás sebességhatár és a lakott területen kívül nappal is kötelező tompított fényszóró használata. Emellett növekedett a járművek fenntartási költsége, valamint a csökkenő születésszám miatt ekkor már kevesebb fiatal sofőr ült a kormány mögé.

A tragédiával végződő baleseti okok közül kiemelkedik, hogy az unió államai közük hazánkban a legkisebb az esélye a gyorshajtók, az ittas vezetők és a biztonsági övet be nem kapcsoló vezetők lebukásának, mivel a legjobb esetben is mindössze háromszáz rendőr teljesít szolgálatot egy időben az utakon. Az érvényes jogosítványok és a közlekedési rendőrök száma alapján egy ittas vezető – a rendszeresen így közlekedők száma tíz százalék felett van – háromszáz kilométert is autózhat úgy, hogy belefutna egy közúti ellenőrzésbe. Az Európai Unió fejlettebb államaihoz hasonló közlekedésbiztonság eléréséhez egyebek mellett a jelenleginél háromszor több közlekedési rendőrre, valamint a traffipaxok számának meghatszorozására lenne szükség. Az ORFK illetékesei szerint a jogszabályi környezet sem kedvez annak, hogy jobb munkát végezhessenek ezen a területen.

A törvény jelenleg biztosítja, hogy a lefényképezett gyorshajtó a neki elküldött adatlapon ne nevezze meg az autó vezetőjét, miután nem köteles magára vagy hozzátartozójára terhelő vallomást tenni. Azokban az országokban (Hollandiában, Franciaországban, Nagy-Britanniában, Szlovéniában), ahol már bevezették a tulajdonosi felelősségvállalás intézményét, abban az esetben, ha nem sikerül tisztázni a gyorshajtó személyét, a jármű üzembentartója fizeti meg a közigazgatási bírságot.

(radio.hu)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.