Az EU tervei szerint a motorüzemanyagok 10 százalékának kellene növényi alapanyagból származnia 2020-ban. Tavaly ezek aránya 1,6 százalékos volt az EU területén. Jelenleg kétféle bioüzemanyag használatos: az etanol benzinmotorok számára és a biodízel a dízelmotorok számára.
Jelenleg a biodízel aránya 80 százalékos a bioüzemanyag-felhasználásban, és 20 százalékos az etanol aránya. Ez azonban idővel változhat, olyan benzinmotorok kifejlesztésével, amelyek működéséhez több etanol keverhető a benzinhez, akár 85 százalékos arányban az etanol javára.
Szakértők szerint szükség lesz a parlagoltatott mezőgazdasági területek legalábbis egy részének mozgósítására. Az Európai Bizottságban már júliusban megemlítették, hogy javasolni kellene az 1998 óta érvényben lévő művelési korlátozások enyhítését.
Jelenleg az EU-beli termőterületnek körülbelül a 10 százaléka van parlagon a kilencvenes évek végi intézkedések miatt, ez körülbelül 3 millió hektárt jelent. E területek művelésbe vonása már jövőre 10-17 millió tonnával növelné a gabonatermést, becsülte a bizottság, egyszersmind úgy vélvén, hogy a több termés segítene az árnyomás csökkentésében is, amit egyfelől az ázsiai szükségletek növekedése, másfelől az európai és az ausztráliai aszályos időjárás okoz.
Az etantol cukorrépából, cukornádból, búzából, kukoricából gyártják. A biodízel alapanyaga a repce-, a napraforgó-, a szójaolaj vagy a pálmaolajok.
(MTI)

Budai Gyula feljelentette Toka tábornokot szolgálati visszaélés miatt