Ismert, a MÁV Zrt. évente 230 millió forintot fizet a jövőben annak a magáncégnek, amelyik a nagyobb budapesti pályaudvarokon ellenőrzi a vasúti jegyeket és bérleteket. A megbízott külső cég, a Keisys Kft. egyik tulajdonosa korábban egy évig a MÁV Zrt. marketingvezetője volt. Megtudtuk azt is, hogy a magántársaság szeptember közepén hirdetést adott föl az Expressz újságban a következő szöveggel: „Menetjegy-ellenőrnek érettségizett munkatársakat keresünk.” A vasúttársaság ezt azzal indokolta: így mintegy 50 százalékkal kevesebbe kerül a jegyellenőrzés.
Koszorús László ezt nehezen tudja elképzelni.
A fideszes politikus szerint amíg Kóka János európai szintű vasútépítésről beszél, addig 25 százalékkal emelkedtek az utóbbi időben a vonatjegyárak, katasztrofálisak a higiénés állapotok, a kalauzoknak saját pénzükön kell megvásárolniuk az aktuális menetrendet, most pedig negyedmilliárd forintot vesznek ki az adófizetők zsebéből. Koszorús szerint mindezek után elgondolkodtató, hogy miért is tesz ki több millió forintot a cég vezetőinek havi fizetése, s miért keresnek a MÁV-os szakszervezeti vezetők 6–700 ezer forintot, ha még a tisztességes munkavállalók és a tisztességes munkaviszonyok mellett sem tudnak kiállni.
Pál Gábor
Így nézi le a nőket és tölti ki a dühét rajtuk Magyar Péter