Januártól kevesebb teherautó dübörög majd Budapest utcáin?

A fővárosi tehergépjármű-forgalom radikális csökkentését kezdeményezi az MSZP budapesti tanácsa. Erről Kamionstop 2008 feliratú piros pólóban Burány Sándor, a szervezet elnöke és Steiner Pál, a fővárosi önkormányzat MSZP frakciójának vezetője beszélt vasárnap az 1-es villamosnak a BRFK közlekedésrendészetével szemben lévő megállójában.

MNO
2007. 09. 23. 12:02
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Burány elmondta, hogy a pártvezetés javaslata szerint a fővárost három zónára osztanák. Ezekben a mainál csak sokkal szigorúbb feltételekkel közlekedhetnének a teherautók. A párt tárgyalásokat kezdeményez a kerületekkel, valamint a fuvarozók, a kereskedők és a szolgáltatók érdekképviseleteivel, illetve az önkormányzati frakcióján keresztül mindent elkövet azért, hogy a budapestiek már januártól élhetőbb, csendesebb, nyugodtabb és jobb levegőjű városban élhessenek – jegyezte meg az MSZP budapesti elnöke.

A politikusok kifejtették: a piros zóna a városon való áthaladást szolgálná. A gyakorlatilag egyetlen útvonalat jelentő kamionfolyosón az M0 körgyűrű keleti szakaszának átadásáig közlekedhetnének a nehézgépjárművek. Az M0-ás keleti szakaszának átadása után már itt sem, illetve csak engedéllyel és díjfizetéssel haladhatnának. Ez a folyosó a Vörösvári út – Árpád híd – Hungária körút – Gyáli út – Nagykőrösi út – M5 – 0-ás körgyűrűt jelentené. A fehér zóna a Nagykörút vonalán kívüli területeken lenne. Minden olyan területet magába foglalna, amely nem része a piros folyosónak és nem tartozik a zöld zónába. Ide a 7,5 tonnánál nehezebb teherautók csak engedéllyel, díjfizetés után és kizárólag 10:00 és 16:00 óra között hajthatnának be. A 3,5 tonnánál nehezebb autók csak célforgalmi szándékkal közlekedhetnének itt.

A zöld zóna a pesti Nagykörút, valamint a budai körút BAH csomópontig terjedő övezeteken belüli utcákat jelentené. Ide csak 3,5 tonnánál kisebb szállítókapacitású teherautók hajthatnának be. A 7,5 tonna feletti járművek csak kivételes esetben (például építkezés), külön díjfizetés ellenében hajthatnának be. E zónában a végső cél az, hogy az áruszállítás teljes mértékben kisteherautókkal valósuljon meg. Burány a távirati iroda kérdésére, miszerint új munkastílus lesz-e ezután az, hogy az MSZP budapesti vezetése különböző javaslatokat fogalmaz meg, közölte, hogy kár, hogy eddig ez nem volt szokásban. A politikusok elmondták, hogy javaslatuknak semmi köze nincs a főpolgármester által egy hete felvetett dugódíjhoz.
(mti)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.