Nagy a jólét – egyre kövérebbek vagyunk

A hazai lakosság 65 százaléka gondolja úgy, hogy normális testsúllyal rendelkezik, miközben valójában csak 40 százalékuk mondhatná el ezt, túlsúlyosnak, elhízottnak pedig mindössze 26 százalékuk érzi magát, holott a valós érték 53 százalék – állapítja meg a Tárki és az Image Factory második társadalmi klímajelentése.

MNO
2007. 10. 02. 7:35
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Népszabadság keddi számában közölt felmérés eredménye szerint a testtömegindex (BMI) alapján veszélyesen túlsúlyosnak számító emberek 28 százaléka hiszi magát normális testalkatúnak. Ennek alapján feltételezhető, hogy egyesek nem ismerik fel saját betegségüket, vagy nem vesznek róla tudomást – teszi hozzá a lap, emlékeztetve arra, hogy a világon a becslések szerint több mint 400 millió kórosan elhízott és négyszer ennyi túlsúlyos ember él.

Az elmúlt egy évtizedben Európában is megháromszorozódott a súlyfelesleggel küzdők száma. A jelenlegi trend folytatódása esetén 2010-re a kontinens népességének 20 százaléka – mintegy 150 millió ember – lesz súlyosan elhízott, míg 15 millió gyermek szenvedhet a betegségtől – olvasható a cikkben.

A Népszabadság a magyarok testképének a Tárki és az Image Factory felmérése szerint is nyilvánvalónak mondható zavarai kapcsán megemlíti, hogy legutóbb a honatyák körében végzett fitneszkörkérdés során csak Pettkó András (MDF) és Mandur László (MSZP) ismerte el, hogy két számjegyű kilókkal mérhető súlyfeleslege van.

A magyarok önértékelési zavara tehát a képviselőkre is kiterjed – jegyzi meg a lap, s ennek alátámasztásául megjegyzi: a két említett politikuson kívül is fel tudnának még sorolni számos testes képviselőt.
(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.