VEKE: járatcsökkentés és hazugságdömping a BKV-nál

Ha a BKV antidemokratikus, és a budapestiek életszínvonalának rontására törekvő járatritkítási javaslatát a városvezetés a Fővárosi Közgyűlés elé terjeszti, azzal a tömegközlekedés fejlesztéséről szóló minden korábbi megállapításait semmissé teszi - jelentette ki a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) szóvivője, aki szerint hazugságdömpingbe kezdett a cég. Lakos Imre szerint a közlekedési vállalat Demszky és Hagyó Miklós hatalmi játszmájának lett az eszköze.

MNO
2007. 10. 01. 15:40
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

–Tűrhetetlen és megengedhetetlen, hogy a BKV folyamatosan ilyen módon kommunikáljon olyan szakmai ügyekben, amelyek nincsenek előkészítve, nincsenek döntési szintre kiérlelve – jelentette ki a Fővárosi Közgyűlés városüzemeltetési bizottságának szabad demokrata elnöke. Vitézy Dávid, aki a BKV felügyelőbizottságának is tagja, a főpolgármesteri hivatal főkapujánál hétfőn tartott tájékoztatóján bírálta a BKV vezetését amiatt, hogy minden cáfolat ellenére ismét bevallották, brutális járatritkításra készül a BKV. A szóvivő emlékeztetett rá, hogy Regőczi Miklós vezérigazgató-helyettes két héttel korábbi hasonló kijelentését a múlt héten megcáfolta Demszky Gábor. A főpolgármester ugyanis kijelentette, hogy nem lesz járatritkítás. A főpolgármester álláspontjával szöges ellentétben Regőczi Miklós egy napilapban hétfőn ismét arról nyilatkozott, hogy várhatóan számos vonalon lesz változás – akár járatritkítás. A VEKE ezzel kapcsolatban egyértelmű főpolgármesteri állásfoglalást vár. Vitézy Dávid hangsúlyozta, hogy a BKV hazugságdömpingbe kezdett a járatritkítási ötletének alátámasztására. Miközben a cég tendenciózus, kizárólag a ritkításokra koncentráló utasszámlálást végez néhány vonalon, már kész forgatókönyvekkel rendelkezik és brutális, minden vonalra kiterjedő járatritkítást kíván végrehajtani a béremelésekhez szükséges költségmegtakarítás érdekében és a cégnél kudarcba fulladt reformok ellensúlyozására. A szóvivő szerint nem igaz, hogy európai tendencia lenne a tömegközlekedést használók számának csökkenése, s hasonlóképpen nem csökken drasztikusan a BKV-val utazók száma sem. Vitézy úgy fogalmazott: nem igaz, hogy a paraméterkönyv rugalmatlansága miatt év közben nem lehet járatokat módosítani. Hazudik a BKV, amikor rugalmasságra hivatkozva próbálja magához ragadni a paraméterkönyv módosításának lehetőségét. A szóvivő közölte, hogy a BKV mint szolgáltató nem határozhatja meg a megrendelt szolgáltatás mennyiségét. Az a vezérigazgató-helyettesi felvetés, hogy a paraméterkönyvben 10 százalékos szabad mozgása legyen a cégnek, azt a célt szolgálja, hogy ezzel a városvezetés a politikai felelősséget átruházza a BKV-ra, az pedig a nyilvánosság és a szakmai vélemények kizárásával feltűnés nélkül tudja ritkítani a járatokat. A szóvivő felidézte, hogy Antal Attila vezérigazgatói kinevezésekor Demszky Gábor és Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes megígérte, hogy nem lesz járatritkítás, a vezérigazgató pedig vállalta, hogy megszünteti a pazarlást, illetve, hogy a BKV nullszaldóssá tételével teszi elkerülhetővé a szolgáltatás csökkentését. Itt az ideje, hogy a főváros és a BKV vezetése elszámoljon azzal, hogyan áll a BKV átalakítása, mennyi megtakarítást hoztak az intézkedések, illetve, hogy miért került ismét napirendre a járatritkítási ötlet – szögezte le a szóvivő. Vitézy Dávid megjegyezte, hogy a BKV felügyelőbizottsági tagjaként kezdeményezi e témában a felügyelő bizottsági áttekintést.

Lakos: A BKV vezetése szereptévesztésben van

Lakos Imre (SZDSZ), a városüzemeltetési bizottság elnöke hangsúlyozta, hogy a BKV és Regőczi Attila vezérigazgató-helyettes abszolút szereptévesztésben van. A főpolgármester és a főpolgármester-helyettes Hagyó úr közötti játszma eszközeként szerepel, ami messze áll a szakmaiságtól ma már. Nem lehet a BKV a főpolgármester és a főpolgármester-helyettes hatalmi játszmájának eszköze – tette hozzá. Lakos Imre közölte, kezdeményezi, hogy a szakbizottság következő ülésén számoljon be Antal Attila BKV-vezérigazgató és a sajtóban folyamatosan járatritkításokkal riogató Regőczi Miklós vezérigazgató-helyettes a cégnél zajló járatritkítási előkészületekről. A szakbizottság ugyanis erről semmit nem tud, sem a szempontrendszerét, sem a módszereit nem ismerik. Nem kaptak semmilyen tájékoztatást, pedig ez egy olyan szakmai munka, amiről tudnia kellene a szakbizottságnak – jegyezte meg. Demszky Gábor városüzemeltetési kérdésekről tartott múlt heti tájékoztatóján – amelyen nem vett részt városüzemeltetési helyettese – cáfolta, hogy bármilyen feszültség lenne közte és Hagyó Miklós között. (mti)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.