–Tűrhetetlen és megengedhetetlen, hogy a BKV folyamatosan ilyen módon kommunikáljon olyan szakmai ügyekben, amelyek nincsenek előkészítve, nincsenek döntési szintre kiérlelve – jelentette ki a Fővárosi Közgyűlés városüzemeltetési bizottságának szabad demokrata elnöke. Vitézy Dávid, aki a BKV felügyelőbizottságának is tagja, a főpolgármesteri hivatal főkapujánál hétfőn tartott tájékoztatóján bírálta a BKV vezetését amiatt, hogy minden cáfolat ellenére ismét bevallották, brutális járatritkításra készül a BKV. A szóvivő emlékeztetett rá, hogy Regőczi Miklós vezérigazgató-helyettes két héttel korábbi hasonló kijelentését a múlt héten megcáfolta Demszky Gábor. A főpolgármester ugyanis kijelentette, hogy nem lesz járatritkítás. A főpolgármester álláspontjával szöges ellentétben Regőczi Miklós egy napilapban hétfőn ismét arról nyilatkozott, hogy várhatóan számos vonalon lesz változás – akár járatritkítás. A VEKE ezzel kapcsolatban egyértelmű főpolgármesteri állásfoglalást vár. Vitézy Dávid hangsúlyozta, hogy a BKV hazugságdömpingbe kezdett a járatritkítási ötletének alátámasztására. Miközben a cég tendenciózus, kizárólag a ritkításokra koncentráló utasszámlálást végez néhány vonalon, már kész forgatókönyvekkel rendelkezik és brutális, minden vonalra kiterjedő járatritkítást kíván végrehajtani a béremelésekhez szükséges költségmegtakarítás érdekében és a cégnél kudarcba fulladt reformok ellensúlyozására. A szóvivő szerint nem igaz, hogy európai tendencia lenne a tömegközlekedést használók számának csökkenése, s hasonlóképpen nem csökken drasztikusan a BKV-val utazók száma sem. Vitézy úgy fogalmazott: nem igaz, hogy a paraméterkönyv rugalmatlansága miatt év közben nem lehet járatokat módosítani. Hazudik a BKV, amikor rugalmasságra hivatkozva próbálja magához ragadni a paraméterkönyv módosításának lehetőségét. A szóvivő közölte, hogy a BKV mint szolgáltató nem határozhatja meg a megrendelt szolgáltatás mennyiségét. Az a vezérigazgató-helyettesi felvetés, hogy a paraméterkönyvben 10 százalékos szabad mozgása legyen a cégnek, azt a célt szolgálja, hogy ezzel a városvezetés a politikai felelősséget átruházza a BKV-ra, az pedig a nyilvánosság és a szakmai vélemények kizárásával feltűnés nélkül tudja ritkítani a járatokat. A szóvivő felidézte, hogy Antal Attila vezérigazgatói kinevezésekor Demszky Gábor és Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes megígérte, hogy nem lesz járatritkítás, a vezérigazgató pedig vállalta, hogy megszünteti a pazarlást, illetve, hogy a BKV nullszaldóssá tételével teszi elkerülhetővé a szolgáltatás csökkentését. Itt az ideje, hogy a főváros és a BKV vezetése elszámoljon azzal, hogyan áll a BKV átalakítása, mennyi megtakarítást hoztak az intézkedések, illetve, hogy miért került ismét napirendre a járatritkítási ötlet – szögezte le a szóvivő. Vitézy Dávid megjegyezte, hogy a BKV felügyelőbizottsági tagjaként kezdeményezi e témában a felügyelő bizottsági áttekintést.
Lakos: A BKV vezetése szereptévesztésben van