Berlinben a tokaji borok

A tokaji borok németországi népszerűsítése érdekében az északkelet-magyarországi bortermelő régió, s azon belül a Tokaj Vinum Hungaricum Egyesület mutatkozott be Berlinben. Az MTI értesülése szerint a berlini magyar nagykövetség szervezésében tartott rendezvényre annak részeként került sor, hogy a magyar Tokaj Vinum Hungaricum Egyesület európai uniós pályázatot nyert el a tokaji borok - az uniós tagállamokon belüli - piaci népszerűsítésének elősegítésére.

MNO
2008. 09. 26. 15:46
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ez egy három évre szóló program, s ennek első németországi rendezvényét tartották a magyar nagykövetségen német borkereskedők, borszakértők, illetve, tekintélyes áruházak, valamint éttermek képviselőinek a részvételével. A német érdeklődést jól jellemezte, hogy a bemutatón több mint hatvan meghívott vendég vett részt. A bemutató fő célja az volt, hogy az ismert és hagyományos tokaji aszú borok mellett a piaci érdeklődés felkeltése érdekében az úgynevezett friss borok, az új és modern technológiák is bemutatásra kerüljenek. A teljes palettát – az egyesület prezentálásában – kilenc tokaji bor bemutatása szolgálta.

A tokaji bor korábbról már ismert Németországban. S nemcsak a volt NDK-sok körében, akik annak idején sok tokaji bort vásároltak, hanem a márkanév az ország nyugati felében is ismert. De már nem tudják, hogy Magyarországon hol is van Tokaj, mint ahogy kevesen tudják azt, hogy a desszertboron kívül más fajta tokaji borok is léteznek. A rendezvény célja ily módon az is volt, hogy mindezzel kapcsolatban újabb és pótlólagos információkkal szolgáljon a német szakértők és ezen keresztül a nagyközönség számára.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.