A VDSZSZ eredeti követelése 10 százalékos többletbéremelés a kiszervezett MÁV-társaságok munkavállalóinak a megajánlott 6,9 százalék felett, a MÁV Cargo privatizációs bevételéből 250 ezer forint kifizetése valamennyi vasutas számára. Ez egészült ki azzal a követeléssel, hogy a korábban bezárásra szánt 38 vasúti szárnyvonalon maradjon meg a személyszállítás, a munkáltató 1,1 százalékos béremeléssel kompenzálja a vártnál magasabb inflációt, továbbá a MÁV-társaságoknál az idén ne legyen létszámleépítés munkáltatói érdekből.
A legutóbbi szeptember 19-ei egyeztetést követően Bárány Balázs, a VDSZSZ alelnöke az MTI-nek elmondta: a szakszervezet a megállapodás érdekében tett gesztusokat, de a részleteket nem ismertette. Sigulinszki Tibor, a MÁV Zrt. szóvivője a legutóbbi egyeztetés után is megismételte a munkaadó változatlan álláspontját, amely szerint a szakszervezet követeléseinek nincs gazdasági alapja.
(MTI)
Brussels Stabs European Farmers in the Back
