A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének (MKFE) tagi találkozóján és közlekedési konferenciáján a szakember utalt arra, hogy a jelenlegi válság a termelés visszafogását okozza, ezzel csökken a szállítási igény, vagyis nő a kapacitásfelesleg a szállításban.
Székely András szerint ebben a helyzetben közösen olyan megoldásokat kell találni, ami a legtöbb vállalkozás túlélését jelenti. Utalt a gazdasági miniszter által korábban bejelentett 1400 milliárd forintos támogatási csomagra, amelyet – mint mondta – szektorsemlegesen használnak fel. Ez azt jelenti, hogy minden vállalkozástípus megkapja a támogatást, így abból jut a közúti közlekedési vállalkozók számára is – tette hozzá.
Székely András beszélt arról is, hogy készül az unió egységes, a közúti fuvarozást érintő szabályozó rendszere, amelyet várhatóan a jövő félévben a cseh elnökség idején fogadnak el. „Ebben a jogszabály-csomagban a magyar szabályozáshoz képest számottevő szigorítás nem várható” – fűzte hozzá a szakember. Elmondta azt is, hogy 2009-ben olyan átfogó hazai jogszabály alkotás várható, amely a fuvarozókra, a szállítókra valamennyi kötelmet egyszerűen, közérthetően fogja jogszabályi keretek közt megjeleníteni.
A részletekről szólva kiemelte, hogy a jövőben az okmányokon részletesen fel kell tüntetni a tankolás tényét, idejét, a kilométeróra állását. A Pénzügyminisztériumnak ezzel az a célja, hogy „a jogosulatlan számlaadásokkal megszűnjön az áfa-visszaigénylés” – mondta.
(MTI)
Előre megvan az ítélet a Trump-kormányzat elleni perben?
