„A hazai borok, az erdélyiek elsősorban, de ezek közé tartoznak a cotnari vagy a Dealu Mare-i vörösborok is, azok kiválóak, és bárhol megállják a helyüket. Ezt bizonyítják a különböző díjak is, amit nemzetközi versenyeken elérnek. A baj az, hogy a piacszerzés, tehát a marketing, az nálunk nagyon gyenge.”- mondta el Csávossy György borszakértő.
Amellett, hogy idén több szőlő termett, terjeszkedett a borpiac is, így az üzlet értéke elérheti az 500 millió eurót is. A borpiac fejlődésével azonban még nincs összhangban a hazai borkultúra. „Még sokat kellene fejlődjön hazánkban a borkultúra, és itt elsősorban a háziasszonyoknak kellene fejlődni. A háziasszonyok még mindig nemigen tudják, hogy mi illik előételhez, mi illik leveshez, mi illik hal után vagy sülthöz, és a desszerthez.” A bortermelés Erdélyben nőtt a legnagyobb mértékben, itt több mint 30 százalékos növekedést jegyeztek.
(erdely.fm)
Halálos légicsapás érte Ukrajnát: senkit sem kímélt az orosz tüzérség
