Posták maradnak üresen Ausztriában

Eddig még kevésbé érintette a magyarországi terjeszkedési terveket fontolgató osztrák postát a pénzügyi válság, bár az első kilenc hónap eredményei rosszabbak az egy évvel korábbinál, ezt azonban elsősorban a versenyfeltételek változásával, illetve egyszeri hatásokkal magyarázta a vezetés.

MNO
2008. 11. 13. 11:43
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A társaságnál – amely 51 százalékban még az állam tulajdonában van – úgy döntöttek, hogy a jövő évre vonatkozóan emelik az alaposztalékot, és folytatják a már megkezdett karcsúsítást: mintegy 9 ezer munkahely leépítését, és az 13 000 ezer postahivatalból ezernek a bezárását.

Az első kilenc hónapban az üzemi eredmény 13 százalékkal 103 millió euróra, az adó előtti eredmény 1,9 százalékkal 186,9 millió euróra, az adózott eredmény 8,9 százalékkal 87,5 millió euróra csökkent. A bevétel 7 százalékkal 1,785 milliárd euróra emelkedett), eközben a kiadások 14,9 százalékkal 564,1 millió euróra nőttek. Az Österreichische Post AG a környező országokhoz hasonlóan Magyarországon is szeretne terjeszkedni, a reklámanyagok kihordásában már aktív szerepet játszik: szeptemberben újabb magyarországi reklámkiadvány-terjesztő céget vett, a ContMédia Kft-t.

Három évvel ezelőtt a Feibra Kft-t vette meg. Az újabb ügylettel – a két felvásárolt cégen keresztül – az osztrák posta részesedése nagyjából 60 százalékra tehető a magyarországi reklámanyag és szórólap terjesztésben és egész Magyarországra kiterjedő elosztói hálózattal is rendelkezik. Az osztrák posta célja, hogy az Ausztriával szomszédos országokban jelen legyen a reklámanyag-terjesztés mellett a levél- és a csomagkihordásban is.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.