A társaságnál – amely 51 százalékban még az állam tulajdonában van – úgy döntöttek, hogy a jövő évre vonatkozóan emelik az alaposztalékot, és folytatják a már megkezdett karcsúsítást: mintegy 9 ezer munkahely leépítését, és az 13 000 ezer postahivatalból ezernek a bezárását.
Az első kilenc hónapban az üzemi eredmény 13 százalékkal 103 millió euróra, az adó előtti eredmény 1,9 százalékkal 186,9 millió euróra, az adózott eredmény 8,9 százalékkal 87,5 millió euróra csökkent. A bevétel 7 százalékkal 1,785 milliárd euróra emelkedett), eközben a kiadások 14,9 százalékkal 564,1 millió euróra nőttek. Az Österreichische Post AG a környező országokhoz hasonlóan Magyarországon is szeretne terjeszkedni, a reklámanyagok kihordásában már aktív szerepet játszik: szeptemberben újabb magyarországi reklámkiadvány-terjesztő céget vett, a ContMédia Kft-t.
Három évvel ezelőtt a Feibra Kft-t vette meg. Az újabb ügylettel – a két felvásárolt cégen keresztül – az osztrák posta részesedése nagyjából 60 százalékra tehető a magyarországi reklámanyag és szórólap terjesztésben és egész Magyarországra kiterjedő elosztói hálózattal is rendelkezik. Az osztrák posta célja, hogy az Ausztriával szomszédos országokban jelen legyen a reklámanyag-terjesztés mellett a levél- és a csomagkihordásban is.
(MTI)