Ferihegyi sztrájk: megegyezés nincs, csak kígyózó sorok

Ferihegyen hétfőn reggel is zsúfolásig megtelt a 2B terminál. Az utasok hosszú, kígyózó sorokban várnak az ellenőrző kapuknál. A repülőtéri dolgozók hatodik napja tartó sztrájkja miatt ma 12 járatát volt kénytelen törölni a Malév, és biztosan további késések várhatók az induló és az érkező gépek esetében is. • Sztrájk Ferihegyen: 12 járatát törli hétfőn a Malév

MNO
2008. 12. 15. 9:15
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A ferihegyi sztrájk és a Budapest Airport (BA) belső problémái miatt olyan mértékű erkölcsi és anyagi kár éri a légitársaságokat, ami már lassan túlmegy minden tűréshatáron – mondta Lichtenberger Tamás, a Magyarországon működő légitársaságok érdekképviseletének elnöke hétfőn. Az elnök, aki egyben a Lufthansa budapesti állomásának vezetője is, hozzátette: bár összesített adataik még nincsenek, a német légitársaság esetében már milliós károkról lehet beszélni. A Lufthansa ugyanis több esetben Bécsbe busszal szállította el utasait azért, hogy elérjék úti céljukat, s ne méltatlan körülmények között várakozzanak a bizonytalan indulásra Ferihegyen.

Az elnök úgy vélte, egyelőre kilátástalan a helyzet, mivel a munkáltató és a munkavállalók is nagyon merev álláspontot képviselnek, s egyik sem akar engedni. Elmondta, hogy vasárnap megismerte a munkavállalók 12 pontos követelését, ami több tekintetben nagyon megdöbbentette, mivel sok olyan követelés van benne, amit a munka törvénykönyve szabályoz, például a munkaidővel, a munkaszerződéssel és kollektív szerződéssel kapcsolatban. Ezekkel a lehetőségekkel pedig az elnök tudomása szerint a BA él is. Ugyanakkor a másik oldalon a munkavállalók élnek alkotmányos sztrájkjogukkal, s ez a kettősség az, ami most kilátástalanná teszi a helyzetet – mondta. Lichtenberger Tamás szerint a sztrájk legnagyobb kárvallottja a Malév, de más társaságokat is súlyosan érint, hiszen már mindegyiknek törölték járatát.


Már a légitársaságoknak is fogy a türelmük: az egyik fapados cég kártérítést követel a Budapest Airporttól, amiért vasárnap déltől este hétig nem használhatta az 1-es terminált. Megegyezés továbbra sincs.

A reptér üzemeltetőinek javaslatcsomagját a sztrájkoló érdekképviseletek továbbra sem tartják elfogadhatónak. Szerintük a Budapest Airport semmit sem változtatott eddigi álláspontján.

Folyamatos az utasfelvétel

Újraindult, és folyamatos az utasfelvétel hétfőn negyed 8 után a Ferihegyi repülőtér 2B terminálján. Az utasfelvétel rövid időre történő felfüggesztésére azért volt szükség, mert a biztonsági kapuknál nagy tömeg torlódott fel. Fél 8-ra jelentősen csökkent a zsúfoltság a 2B terminálon, jelenleg folyamatos a haladás az utasfelvételnél és a biztonsági ellenőrzésnél is.

Szollár Domokos, a Budapest Airport (BA) szóvivője megerősítette, hogy mind a 2A, mind a 2B terminál üzemszerűen működik, és az utasbiztonsági ellenőrzésnél nincs sor. Az egyébként az egyes terminálról induló gépeket a 2B-re terelték át, míg a 2A terminálról a schengeni övezetbe utazók indulnak.

Hétfőn a Malév 10 még vasárnap törölt járata nem indul, illetve az Alitalia reggeli római járata nem szállt fel, egyelőre minden más gép közlekedik. Szollár Domokos azt ajánlja, hogy az utasok folyamatosan tájékozódjanak a honlapjukon, illetve kérjenek információt a légitársaságoktól indulás előtt. A BA ajánlja azt is, hogy az utasok az indulás előtt 3–3,5 órával menjenek ki a reptérre.


(MTI/hirtv.hu)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.