Gaskó István elmondta: a vasutasok mintegy 30-40 százaléka sztrájkol, a munkabeszüntetés a vasúttársaságnak naponta mintegy 700 millió forint bevételkiesést okoz. A VDSZSZ elnöke hangsúlyozta, hogy a vasutasok elszántak, a sztrájkot addig folytatják, amíg nem sikerül megállapodást elérni.
Gaskó István újságírói kérdésre elmondta, hogy a MÁV-Startnál főleg az utazószemélyzet, a kocsivizsgálók, valamint a pénztárosok léptek sztrájkba. Ugyancsak jelentős számban szüntették be a munkát a MÁV Gépészeti Zrt. dolgozói, legkevésbé pedig a mozdonyvezetők sztrájkolnak. A szakszervezet elnöke hangsúlyozta: úgy tudják, hogy megvannak a források követeléseik teljesítésére. A BKV MÁV általi megvásárlása „trükk” – arra találták ki, hogy a Cargo-bevételből 30 milliárdot „könnyebben át lehessen játszani a fővárosnak”, fogalmazott. Hozzátette: a kormány politikai okokból ellenséges a sztrájkolókkal, aminek hátterében az áll, hogy a vasutasok felemelték a szavukat az egészségbiztosítás privatizációja ellen.
A VDSZSZ elnöke szerint a MÁV hajthatatlanságának ésszerűtlensége abból is látszik, hogy a sztrájk eddig okozott bevételkieséséből a MÁV már ki tudta volna fizetni a 10 százalékos béremelést. A VDSZSZ az utasok türelmét és megértését kéri a kialakult helyzetben – mondta el Gaskó István, hozzátéve, hogy a MÁV információs rendszere elégtelenre vizsgázott az utasok sztrájk alatti tájékoztatásában.
(MTI)
Feltámadt a BL-győztes, óriási meccsen lett Európa új királya
