Kevesebb új kamiont rendelnek

Az idén a negyedik negyedévben 20-30 százalékkal kevesebb új kamion megrendelés érkezett az tehergépjárműveket gyártó és forgalmazó Iveco-hoz, mint egy évvel korábban, s ez egyértelműen a gazdasági recesszió jele – mondta Gyöngyössy István, az Iveco magyarországi képviseletének ügyvezető igazgatója pénteken Budapesten sajtótájékoztatón. Hozzátette: míg a kis- és közepes teherautók esetében a megrendelés szinten maradt.

MNO
2008. 12. 12. 14:25
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Gyöngyössy István elmondta, ennek hátterében alapvetően az áll, hogy a nemzetközi fuvarozással foglalkozó magyar cégek is komoly problémákkal küzdenek, mivel a német és más nyugat-európai gazdaságok is recesszióban vannak. Az ügyvezető szerint ez elsősorban a kamionokat üzemeltető cégeket érinti, hiszen ezeknek a teherautóknak egy része már áll vagy csak félig rakottan, illetve visszafelé sokszor üresen közlekedik. Mindez jelentős bevételkiesést jelent az üzemeltetőknek.

Az Iveco ezért azt ajánlja, hogy a fuvarozók olyan gépparkot alakítsanak ki, amelyik hatékonyabban kihasználható, s inkább két kisebb kocsit üzemeltessenek, mint egy nagyot. Az ügyvezető úgy vélte, kamionra a következő hónapokban, fél-háromnegyed évben nagyon nehéz lesz megrendelést kapni, s ha igen, akkor is csak nagyon nyomott áron, mivel például a román és a bolgár fuvarozók jóval alacsonyabb költségszinten dolgoznak.

Karmos Gábor, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének főtitkár-helyettese a sajtótájékoztatón elmondta, Magyarországon napjainkban mintegy 20 ezer, döntően családi és kisvállalkozás foglalkozik közúti fuvarozással, amit összesen 70 ezer haszongépjárművel, járművenként átlagosan 1,5 alkalmazottal végeznek. A cégek közül 8 ezer vállalkozás nemzetközi fuvarozással is foglalkozik, 36-37 ezer járművel. Az elmúlt években, változatlan számú géppark mellett, a járművek tonnakapacitása 20 százalékkal nőtt, ami azt mutatja, hogy több, nagyobb teherautót üzemeltetnek a cégek, mint korábban.

A főtitkár-helyettes kifejtette, a vállalkozások szempontjából nagyon fontos a géppark jó megválasztása, mivel például a harmadik negyedévben már mintegy 10 százalékkal csökkent a nemzetközi viszonylatban fuvarozandó árumennyiség, miközben a feladatok száma ugyanakkora volt, mint korábban. Karmos Gábor elmondta azt is, hogy egy kisebb teherautónak például kisebb az unióban az útdíja, s más tekintetben is olcsóbb üzemeltetni, mint egy kamiont.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.