Gyöngyössy István elmondta, ennek hátterében alapvetően az áll, hogy a nemzetközi fuvarozással foglalkozó magyar cégek is komoly problémákkal küzdenek, mivel a német és más nyugat-európai gazdaságok is recesszióban vannak. Az ügyvezető szerint ez elsősorban a kamionokat üzemeltető cégeket érinti, hiszen ezeknek a teherautóknak egy része már áll vagy csak félig rakottan, illetve visszafelé sokszor üresen közlekedik. Mindez jelentős bevételkiesést jelent az üzemeltetőknek.
Az Iveco ezért azt ajánlja, hogy a fuvarozók olyan gépparkot alakítsanak ki, amelyik hatékonyabban kihasználható, s inkább két kisebb kocsit üzemeltessenek, mint egy nagyot. Az ügyvezető úgy vélte, kamionra a következő hónapokban, fél-háromnegyed évben nagyon nehéz lesz megrendelést kapni, s ha igen, akkor is csak nagyon nyomott áron, mivel például a román és a bolgár fuvarozók jóval alacsonyabb költségszinten dolgoznak.
Karmos Gábor, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének főtitkár-helyettese a sajtótájékoztatón elmondta, Magyarországon napjainkban mintegy 20 ezer, döntően családi és kisvállalkozás foglalkozik közúti fuvarozással, amit összesen 70 ezer haszongépjárművel, járművenként átlagosan 1,5 alkalmazottal végeznek. A cégek közül 8 ezer vállalkozás nemzetközi fuvarozással is foglalkozik, 36-37 ezer járművel. Az elmúlt években, változatlan számú géppark mellett, a járművek tonnakapacitása 20 százalékkal nőtt, ami azt mutatja, hogy több, nagyobb teherautót üzemeltetnek a cégek, mint korábban.
A főtitkár-helyettes kifejtette, a vállalkozások szempontjából nagyon fontos a géppark jó megválasztása, mivel például a harmadik negyedévben már mintegy 10 százalékkal csökkent a nemzetközi viszonylatban fuvarozandó árumennyiség, miközben a feladatok száma ugyanakkora volt, mint korábban. Karmos Gábor elmondta azt is, hogy egy kisebb teherautónak például kisebb az unióban az útdíja, s más tekintetben is olcsóbb üzemeltetni, mint egy kamiont.
(MTI)
Halálos baleset az M4-esen: elszállt a motoros, miután nem kapott elsőbbséget + videó
