– A próbaüzem befejezése után, várhatóan 2010-ben beindítjuk a Hyundai Tucson rendes sorozatgyártását is – tette hozzá a szóvivő. Jelenleg a zsolnai gyárban két modellt gyártanak, ezek a KIA Ceed és a KIA Sportage. Korábban a szlovák sajtóban olyan értesülések láttak napvilágot, hogy a nemzetközi pénzügyi válság, az autókereslet nemzetközi visszaesése miatt jövőre a zsolnai összeszerelő üzem is csökkenteni kényszerül a termelését. Eredetileg a gyár a termelés lényeges bővítésével számolt.
– Mindössze nagyon mérsékelt termeléscsökkenésről van szó. Ez már most is valóság – erősítette meg az információkat Dvorák. De hozzátette: a zsolnai üzem kiskocsikat gyárt, és ezek iránt a kereslet a jelenlegi gazdasági válság közepette helyenként inkább növekszik, mintsem csökken. – Nyugat-Európában valóban csökkent a kereslet autóink iránt, ezért a cég az afrikai és a közel-keleti piacot igyekszik most megcélozni. Pillanatnyilag az a helyzet, hogy kocsijaink iránt a legnagyobb érdeklődés, kereslet Oroszországban nyilvánul meg – mondta Dvorák. Az orosz piac után nagyság szerinti sorrendben Németország, Nagy-Britannia és Franciaország következik. Közép-Európában a zsolnai KIA Motors gyár autóit csak korlátozott mértékben árusítják.
(MTI)
Ez már a Skynet? – A szakértő elárulta, kell-e aggódni az MI öntudatra ébredésétől
