Latin-Amerika felé nyitnak a vállalkozások

Egyre vonzóbbak a latin-amerikai országok azon vállalatok számára, amelyek továbbra is növekedési lehetőségeket keresnek, de a gazdasági válság miatt hanyatlanak hagyományos piacaik – ez derült ki Atradius hitelbiztosító legfrissebb felméréséből, amelyet az MTI-hez is eljuttatott.

MNO
2008. 12. 03. 12:45
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az Atradius legfrissebb tanulmányában a fejlődő gazdaságok közül a latin-amerikai országok kereskedelmi kockázatait és fejlődési lehetőségeit mérte fel a világ 300 vállalatának megkérdezésével. Azoknak a vállalatoknak, amelyeknek van már, vagy tervezik kereskedelmi kapcsolatok létesítését Latin-Amerikában, több mint fele nyilatkozott úgy, hogy a régióbeli nyitást leginkább a hagyományos piacok visszaesése befolyásolta.

Arra a kérdésre, hogy miért keresnek lehetőségeket a latin-amerikai országokban, a megkérdezettek fele a belföldi piacokon tapasztalható erős versenyt jelölte meg okként. A legtöbb cég (69 százalék) Brazíliát képzeli el a középtávú expanziójának kulcspiacaként, 48 százalékuk pedig Mexikót jelölte meg fő célpontként. A jelentésből kirajzolódó kép nem teljesen optimista – bűnözés, korrupció és politikai instabilitás jellemzi Latin-Amerikát, és ezek a tényezők a sikeres üzlet akadályai is lehetnek. Azonban számos ország kiemelkedik a régióból mint erős nemzetközi üzleti partner. Mind Brazília, mind Mexikó szilárd, piacbarát gazdasági politikát folytat, és más országok, mint például Venezuela és Argentína is visszaszorítják az eddig szárnyaló inflációt és a csökkenteni igyekeznek politikai instabilitást.

A megkérdezettek ugyanakkor elismerték: rövid távon Latin-Amerika sem védett a világgazdasági válság ellen, de középtávon jobbak a kilátások, mint más régiókban. Vanek Balázs, az Atradius magyarországi fióktelepének vezetője szerint Latin-Amerika bebizonyította, hogy sok mindent tud nyújtani azoknak, akik új piacokat keresnek a fejlődésükhöz. „A régió fiatal és növekvő lakossága nyitott az importált fogyasztási javakra, és az elmúlt évek reformjai erősítették a gazdasági és politikai stabilitást ezekben az országokban” – mondta.. Az Atradius 1,8 milliárd eurós árbevételével és 31 százalékos világpiaci részesedésével a világ egyik legnagyobb hitelbiztosító társasága. A vállalatcsoport 40 országban 160 irodát üzemeltet.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.