Magyarország az egyetlen visszaeső kelet-közép-európai állam

Míg a térségbeli országok felzárkózása folyamatos, és egyre jobb eredményeket mutatnak fel, addig hazánk az egyetlen kelet-közép-európai állam, ahol 2006–2007 között az uniós átlaghoz képest csökkent az egy főre jutó GDP vásárlóerő-paritáson számolt értéke. Ezzel Magyarország az egyetlen visszaeső.

MNO
2008. 12. 12. 8:05
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Magyarország az egyetlen kelet-közép-európai állam – beleértve nemcsak az uniós tagállamokat, hanem a jugoszláv utódállamokat és Albániát is –, ahol 2006–2007 között az uniós átlaghoz képest csökkent az egy főre jutó GDP vásárlóerő-paritáson számolt értéke – olvasható a pénteki Világgazdaságban. Egyebek mellett ez derül ki az Eurostat csütörtökön kiadott adatsorából, amely a hazai össztermék 2005-ös, 2006-os és 2007-es adatait közli összesen 37 országra vonatkozóan.

A lap összeállításából kiderül, hogy hazánkban 2005-ben az EU27 átlagának 63 százaléka volt az egy főre jutó jövedelem vásárlóereje, ez 2006-ban 64 százalékra emelkedett, majd 2007-ben ismét visszaesett 63 százalékra. Eközben minden más térségbeli ország felzárkózása folyamatos volt: Cseh- és Horvátország például két év alatt négy, Románia és Lettország hat, Szlovákia, Észtország és Litvánia pedig nem kevesebb mint hét ponttal tudta javítani eredményét. A leglassabb fejlődést – Magyarország után – Szerbia volt kénytelen elkönyvelni: 2005–2006 között egy ponttal nőtt a mutató, majd 2007-ben az EU-átlag 33 százalékán stagnált. EU-szinten egyébként Luxemburg számít az „örök” csúcstartónak, de Írország és a skandináv államok is jócskán az átlag feletti értékekkel büszkélkedhetnek.

(Világgazdaság)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.