A Sony a romló fogyasztói hangulat miatt az éves bevétel 59 százalékos visszaesésével számol. A krízis óta a cég úgy próbálja menteni magát, hogy kivonul a nem profitáló üzletágak piacáról, visszafogja befektetéseit és külső termelését. 2010 márciusáig így körülbelül 25 milliárd koronát tud megspórolni. Az elbocsátott munkaerő a nagyvállalat munkaerejének 5 százaléka.
A nyitrai televíziógyár tervezett bővítését leállították, így nem valósul meg a termelés emelése, ami 2 millió LCD-televízióval többet jelentett volna évente. Az eddig befektetett 73 millió euróhoz még további 167 millió eurós befektetést terveztek, de a válság hatása miatt elálltak tervüktől. Nem hivatalos információk szerint decemberben és januárban 800 alkalmazottjuktól válnak meg, őket eddig munkaközvetítő ügynökségeken keresztül foglalkoztatták.
A Sony döntése azt mutatja, hogy a válság hatása komolyabban is érintheti Szlovákiát, mint amennyire a szakértők gondolták. Korábban már a szlovákiai autógyártásban résztvevő cégek is bejelentették, hogy csökkentik a termelést.
(bumm.sk)